سلامت نیوز: راه مقاومت و پایداری در برابر فشار همسالان را در خصوص مصرف مواد مخدر به فرزندانتان بیاموزید تا از «نه» گفتن به آنها نهراسند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر صفورا محبی، مدیر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا در مورد پیشگیری از اعتیاد فرزندان گفت: به والدین توصیه می شود به نحوه خرج کردن پول توسط فرزندان اهمیت داده و برای اوقات فراغت آنها برنامه ریزی کنند.

دکتر صفورا محبی افزود: همواره آنان را به مطالعه، ورزش و تفریحات سالم ترغیب کنید و زمینه این امور را برایشان فراهم کنید.

وی با بیان این توصیه که زمان مناسبی را به گفتگو با فرزندانتان اختصاص دهید، اظهار داشت: فرزندتان ارزش نصایحتان را با ارزش زمانی که برای آن اختصاص داده اید می سنجد.

مدیر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: راهنمایی های خود را از طریق مربیان و دبیرانشان به آنها منتقل کنید. جوانان باورها و ارزش های خود را دارند. طبیعتاً والدین اگر بهترین نصایح را هم بگویند ممکن است آنها نپذیرند. شنیدن نصایح شما از زبان مربیان و دبیرانشان تاثیر بیشتری بر آنها می گذارد.

وی توصیه کرد: تفکر انتقادی را که از ویژگی های دوران بلوغ و نوجوانی است، در فرزندان خود سرکوب نکنید و آنان را به رعایت اصول مذهبی و انجام فرائض دینی تشویق کنید.

دکتر صفورا محبی دادن استقلال و آزادی در انجام فعالیت های منطقی به فرزندان را از دیگر موارد برشمرد و افزود: فرزندانتان را به خاطر رفتارهای مثبت آنان تشویق کنید و هرگز فضای خانه را متشنج نکنید و از مشاجره و بحث های بیهوده بپرهیزید.

وی گفت: در موقعیت های بحرانی، فشارها و تنش های روحی، راهنما و همراه فرزندان خود باشید و در روابط خود با فرزندان همواره صادق و مهربان باشید.

مدیر دارو و مواد مخدر دانشگاه اظهار داشت: شرایطی را ایجاد کنید که شما را محرم اسرار خود بدانند.از فرزندانتان انتظار نداشته باشید آرزوهای برآورده نشده شما را تحقق ببخشند.

دکتر صفورا محبی در خاتمه افزود: راه مقاومت و پایداری در برابر فشار همسالان را در خصوص مصرف مواد مخدر به فرزندانتان بیاموزید تا از «نه» گفتن به آنها نهراسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha