سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو گفت: اغلب زنان به نوعی دچار سلولیت هستند که برای درمان این مشکل یا کاهش شدت آن، استفاده از ورزش های قلبی عروقی می تواند بسیار موثر باشد.
اعظم آقا جانی، متخصص پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: سلولیت تجمع غیر عادی و بد شکل چربی زیر پوست بدن است که این تجمع چربی به دلیل اختلال سوخت و ساز بدن به وجود می آید.

وی با بیان اینکه اغلب زنان به نوعی دچار سلولیت هستند، تصریح کرد: اختلالات هورمونی، ورزش نکردن و نداشتن تحرک بدنی، عوامل ارثی، خوردن غذاهای پرچرب، استعمال سیگار، جریان ناکافی سیستم خونی و لنفاوی و نوشیدن کم مایعات به ویژه آب و در برخی از موارد آلرژی از جمله دلایل بروز سلولیت است.

آقا جانی تاکید کرد: برای پیشگیری، درمان یا کاهش شدت سلولیت، با اصلاح اغلب عوامل مرتبط با بروز سلولیت که در بالا به برخی از آنها اشاره شد، می توان با این مشکل مقابله کرد.

وی گفت: برای درمان سلولیت یا کاهش شدت آن، استفاده از ورزش های قلبی عروقی نیز می تواند بسیار موثر باشد.

آقاجانی افزود: منظور از ورزش های قلبی عروقی ورزش های هستند که در آن، ضربان قلب به اندازه 60 تا 90 درصد بیشترین تعداد ضربان قلب بالا می رود.

وی با اشاره به اینکه ورزش های قلبی و عروقی را می تواند در هر زمان از طول روز انجام داد، یاد آور شد: در هنگام صبح و قبل از خوردن صبحانه یکی از بهترین زمان ها برای انجام ورزش های قلبی عروقی است چرا که در این زمان، احتمال کاهش چربی اضافی بیشتر است.

آقاجانی خاطر نشان کرد: دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا، طناب زدن، اسکی و اسکیت از جمله مهمترین ورزش های قلبی عروقی است که در بهبودی یا کاهش شدت سلولیت می تواند بسیار موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha