سلامت نیوز: قائم مقام وزیر بهداشت در مشهد عنوان کرد: سطح علمی درمان بیماری‏های قلبی خراسان رضوی و شهر مشهد معادل استانداردهای جهانی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمود شبستری در حاشیه مراسم سمپوزیوم نارسایی قلبی که امروز 18 آبان ماه در تالار هاشمی‏نژاد بیمارستان رضوی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با تاکید بر سطح علمی بالای شهر مشهد و استان خراسان رضوی در درمان بیماری های قلبی، گفت: درمان سکته‌های قلبی در مراکز استانی به ویژه مشهد معادل استانداردهای جهانی است و در حال حاضر درمان‌هایی که در خصوص بیماری‌های قلبی که در تمام دنیا انجام می‌شود در مشهد نیز به همان صورت است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌ها تاثیری در نوع عملکرد و درمان بیماری‌های قلبی داشته یا نه خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ مشکلی پیش نیامده و نخواهد آمد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این موضوع که در حال حاضر 35 درصد مرگ و میرها به خاطر بیماری‌های قلبی رخ می‌دهند، خاطرنشان کرد: به منظور بهبود این وضعیت مردم باید روش‌های غلط زندگی خود را تغییر دهند، متاسفانه رژیم‌های غذایی نامناسب، عدم تحرک و .. که باعث افزایش گرفتگی رگ‌های قلب می‌شود که در زندگی مردم ما وجود دارد پس چه بسا باید کارهایی در زمینه‌ی ایجاد مراکز و اطلاع رسانی به مردم انجام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در خراسان رضوی کمیته سلامت و امنیت غذایی فعالیت می‌کند و جلساتی را برای افزایش سلامت جامعه داشته است و طبق پیگیری‌های ما و با کمک شهرداری جلساتی مبنی بر افزایش سلامت جامعه در حال پیگیری است.

شبستری در پاسخ به این سوال که پزشک خانواده چه سهمی در کاهش این بیماری‌ها خواهد داشت و وضعیت کنونی پزشک خانواده در استان چگونه است، تصریح کرد: قطعا پزشک خانواده اگر در استان اجرایی ‌شود تاثیر گذار خواهد بود.

وی درباره‌ی دلیل تاخیر در اجرایی شدن این طرح در استان توضیح داد: استان ما آمادگی کامل را دارد و تنها منتظر تایید چک لیست‌ها توسط وزارت رفاه و وزارت بهداشت هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha