سلامت نیوز : کمتر از 21 روز از حادثه دلخراش کشته شدن 26 دانش‌آموز بروجنی کاروان راهیان نور نمی‌گذرد که‌ پنجشنبه شب، اتوبوس دیگری از این کاروان در مسیر بازگشت به سبزوار دچار حادثه شد، در این حادثه دانش‌آموزان دختر سبزواری، دچار جراحت شده و دو نفر دیگر از سرنشینان جان باختند. براساس اعلام مسئول روابط عمومی اورژانس شاهرود، دو کشته این حادثه، کمک راننده و شاگرد او بوده که در صندوق کنار اتوبوس خوابیده بودند که در اثر این حادثه جان خود را از دست می‌دهند. گفته می‌شود دانش‌آموزان از ناحیه دست و پا دچار شکستگی شدند. یوسفی ــ مسئول اورژانس شاهروود ــ می‌گوید: «تمام دانش‌آموزان مصدوم راهیان نور که حدود 15 نفر بودند تا صبح روز گذشته (جمعه) به‌صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان؛براساس اعلام او، این اتوبوس دانش‌آموزان سبزواری در حال بازگشت از مناطق جنگی به سمت سبزوار بود که حوالی ساعت 23:30پنجشنبه شب در کمربندی شاهرود دچار حادثه شد. این اتفاق برای کاروان راهیان نور در شرایطی رخ می‌دهد که براساس اعلام سرپرست سازمان بسیج دانش‌آموزی، تا پایان امسال قرار است، یک میلیون دانش‌آموز در قالب کاروان راهیان نور به مناطق جنگی اعزام شوند. به گفته او این اردوها از 400 شهر کشور اعزام می‌شوند. سرهنگ حسین ممتحن پیش از این کشته شدن 26 دانش‌آموز راهیان نور را یک اتفاق توصیف کرده بود. حادثه دلخراش اتوبوس راهیان نور را که 28 مهر ماه رخ داد، هنوز کسی از یاد نبرده است تا چندین روز پس از وقوع حادثه، موضع گیری‌هایی جدی علیه آموزش و پرورش گرفته شده بود و حتی از وزیر به خاطر وقوع این حادثه توضیح خواسته شد اما با گذشت نزدیک به 21 روز، هیچ اتفاق خاصی برای جلوگیری از وقوع این حوادث صورت نگرفت. حتی راهکاری برای استفاده از وسیله حمل و نقل دیگر نیز اندیشیده نشد همانگونه که در سال‌های گذشته نیز حوادثی برای کاروان راهیان نور رخ داد بدون اینکه اقدامی برای پیشگیری از آن صورت گیرد. پس از حادثه مهر ماه این کاروان، برخی از نمایندگان مجلس نیز انتقادهای فراوانی از عملکرد حاجی‌بابایی ــ وزیر آموزش و پرورش ــ در این زمینه داشتند.

حادثه در کمیسیون آموزش بررسی می‌شود

قاسم احمدی، یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آرمان، از وقوع این حادثه اظهار بی‌اطلاعی کرد. با اینکه این نماینده مجلس اظهارنظر درباره آن را به تکمیل اطلاعاتش موکول کرد، با این حال گفت: «کمیسیون آموزش مجلس در جلسه روز یکشنبه، این حادثه را بررسی می‌کند و قطعا برنامه‌ای برای جلوگیری از وقوع این حوادث ارائه خواهد کرد.» او بر این نظر است که زمان برای اعزام کاروان راهیان نور به‌دلیل تغییرات جوی مناسب نیست، چرا که بارش باران منجر به لغزندگی جاده‌ها و تشدید وقوع این حوادث می‌شود؛ از سوی دیگر وسیله حمل و نقل نیز باید تغییر کند. احمدی تاکید می‌کند: «آموزش و پرورش باید در انتخاب زمان ارسال این کاروان‌ها دقت داشته باشد.» جبار کوچکی‌نژاد، دیگر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات است، او اما کلیات این حادثه را شنیده و به آرمان می‌گوید: «این حادثه نیاز به بررسی دارد، هنوز علت حادثه مشخص نیست.» به گفته او، این تصادف در کمربندی شاهرود رخ داد و منجر به کشته شدن دو نفر شد. «موضوع تامین امنیت جاده‌ها و راه‌ها از جمله موضوعات مورد درخواست کمیسیون آموزش است، از سوی دیگر آموزش و پرورش حافظ جان دانش‌آموزان است و باید در اعزام آنها به چنین اردوهایی دقت لازم را داشته باشد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha