یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6017

براساس مطالعات جدید، برخی تركیبات موجود در كاسنی می‌توانند در بهبود مشكلاتی از جمله یبوست، اسهال‌های میكروبی، سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی مؤثر باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا،مریم چمری و زهرا نوحی، كارشناسان ارشد گروه تغذیه و بیوشیمی دانشگاه علوم پزشكی تهران در این پژوهش آورده‌اند: بعضی از قندهای موجود در گیاه كاسنی می توانند باعث افزایش باكتری‌های مفید و كاهش میكروب های بیماری‌زا در روده شوند.

همچنین طبق مطالعات انجام شده در حیوانات آزمایشگاهی، مواد مؤثر كاسنی می‌توانند از سرطان روده جلوگیری كنند. از دیگر اثرات مفید كاسنی، حفاظت كبد در برابر سموم كبدی به دلیل وجود تتراكلراید كربن است.

عصاره الكلی ریشه كاسنی، اثرات ضد ورم و ضد التهابی نیز دارد. از دیگر اثرات كاسنی می‌توان به اشتهاآوری و خاصیت ضد ترش كردن معده اشاره كرد. گیاه كاسنی، مانند سایر گیاهان ممكن است عوارض محدودی ایجاد كند. این عوارض شامل ایجاد حساسیت‌های پوستی و ایجاد درماتیت به دلیل وجود تركیبات لاكتونی می باشد.

طبق یک مطالعه، ریشه گیاه كاسنی می‌تواند با جذب بعضی قارچ كش ها، باعث مسمومیت ‌شود. البته موارد مذكور بسیار محدود می‌باشند ولی نباید آن‌ها را از نظر دور داشت.

در ادامه این پژوهش ذكر شده است: برای این گیاه اثراتی نظیر تصفیه خون، صفرا بر، تب بر و اشتها آوربودن، درمان نقرس، كمك در درمان رماتیسم، دفع رسوبات ادراری و دفع كم خونی قائل شده اند. این موارد در حال آزمایش و تحقیق هستند و در آینده، موارد درمانی قطعی و جدیدی برای آن‌ها پیش‌بینی می شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha