شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۴
کد خبر: 60182
سلامت نیوز : عوارضی چون مكیدن انگشت، خوردن پستانك و زبان زدن به دندان ها در عرض 4 تا 6 ساعت، ساختار دندان های كودك مشكل ایجاد می كند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از کیهان ؛ ایجاد هر نوع عادت یا فشار نامتعادل طولانی مدت از قبیل مكیدن انگشت، خوردن پستانك و یا زبان زدن به دندان ها در عرض 4 تا 6 ساعت در طول روز می تواند دندان ها را نامرتب و نامنظم كرده و در ساختار دندان ها مشكل ایجاد كند .

نسبت به شرایط سنی كودك اگر در سن 4 الی 5 سالگی عادت رو به ترك باشد مشكلی پیش نخواهد آمد و این مشكل خود به خود رفع خواهد شد .اگر كودك در سن 5 سالگی شروع به مكیدن انگشت كرد با بررسی از نظر روحی و همچنین پذیرش از سوی خود كودك كه اگر مكیدن ادامه یابد باید درمان صورت بپذیرد .

راه های درمان این نوع عارضه می تواند به صورت درمان جایزه - یاد آوری باشد . اگر این روش درمانی كودك در طول هفته دفعات مكیدن را كم كرد و برای تشویق او جایزه دهد و این اولین اقدام را به كودك یادآوری كنید.یادآوری كردن ، اقداماتی از قبیل چسب زدن به دور دست كودك، باید در مرحله اول خود كودك این موضوع را پذیرفته باشد كه بتواند همكاری كند .

باید كودك 5 ساله این موضع را قبول كند كه به نفع اش است و به او یادآوری و تشویق شود و جایزه بدهید .اگر درمان جایزه و یادآوری تاثیر گذار نبود درمان دستگاه را انجام می دهیم و در داخل دهان كودك دستگاه می گذاریم و باید این درمان را خود كودك بپذیرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha