شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۵
سلامت نیوز : وقتی فهمید همسرش به بیماری ام اس مبتلاست، وقتی با درد و رنج این بیماری از نزدیک آشنا شد و به قول خودش در کنار آتش قرار گرفت، راه زندگی اش را به کلی تغییر داد. کار و بارش را رها کرد و تمام دارایی و از همه مهم تر وقتش را وقف کسانی کرد که این بیماری با شوک های عصبی اش شب و روزشان را به تاریکی کشانده است. او در طبقه زیرین یک ساختمان ۹ طبقه در خیابان خردمند تهران تمام داشته هایش را وقف زنان و مردانی کرده که ام اس و هزینه های بالای درمانش، خواب خوش را از چشمانشان ربوده است.

  به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ سر در ساختمان بزرگی در خیابان خردمند تهران، تابلوی بزرگی نگاه ها را برای لحظه ای هم که شده به خود جلب می کند؛ جامعه حمایت از بیماران ام اس. جامعه ای که مبتلا بودن به این بیماری از شرایط عضویت در آن است تنها مدیرعامل آن از این امر مستثنی است. سیدحسن بابایی ۳۸ سال دارد و از سال ۸۰ که متوجه بیماری همسرش شد تصمیم به ایجاد چنین مرکزی گرفت. می گوید: وقتی همسرم و خواهرش به این بیماری مبتلا شدند از نزدیک با درد و رنج این بیماران و از همه مهم تر خانواده هایشان آشنا شدم. در لحظات سخت بیماری بود که فهمیدم یک بیمار ام اسی و نزدیکانش چه سختی هایی را متحمل می شوند. از همه مهم تر هزینه های درمان که کمرشکن بود و پرداختش از عهده هر کسی بر نمی آمد.

به همین دلیل تصمیم گرفتم نه تنها به همسرم خدمت کنم بلکه وقت و توانم را برای خدمت به تمامی بیماران نیازمند مبتلا به ام اس به کار گیرم.بابایی مشکلات ۵۵هزار بیمار مبتلا به ام اس را بر می‌شمارد و می گوید: متاسفانه این بیماران از داشتن کلینیک تخصصی دولتی محرومند و باید برای درمان به کلینیک های خصوصی مراجعه و در هر نوبت مراجعه مبالغ سنگینی پرداخت کنند؛ به عنوان مثال هر بار مراجعه این بیماران برای گرفتن نوار مغز، نوار عضله و ام آرآی بیش از ۳۰۰ هزار تومان هزینه برمی دارد. بابایی در خصوص هزینه های دارویی این بیماران هم می گوید: خوشبختانه داروهای ایرانی ام اس با کیفیت خیلی خوب در داخل تولید می شود، ولی برخی تبلیغات منفی از طرف پزشکان باعث شده تا بیماران و خانواده هایشان تمایلی به استفاده از این گونه داروها نداشته باشند و تصور کنند که داروهای تولید داخل تاثیر داروی اصلی را ندارند. این طرز فکر باعث بالا رفتن هزینه های درمان می شود .

۷ سال خدمت به ۶هزار و ۲۰۰ بیمار ام اس

او هدف اصلی اش از ایجاد این NGO را ارائه خدمات تخصصی پزشکی، پرستاری، دارویی، حقوقی، روانشناسی و مددکاری اجتماعی به بیماران ام اسی، آن هم به صورت رایگان عنوان می کند و می گوید: از سال ۸۴ که تصمیم به ایجاد چنین مرکزی گرفتم نزدیک به ۶ سال طول کشید تا مجوزهای لازم را اخذ کردیم و زیرساخت های اولیه را فراهم آوردیم. ابتدا این ساختمان ۹ طبقه را به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار گرفتیم و تا به امروز بیش از ۶هزار و ۲۰۰ نفر از این بیماران را زیر چتر حمایتی جامعه حمایت از بیماران ام اس قرار داده ایم.او در این مجموعه علاوه بر خدمات پزشکی و درمانی خدمات رفاهی نیز به بیماران نیازمند ام اس ارائه می دهد که از آن جمله می توان به ایجاد شرکت تعاونی مسکن شرکت حمایتی از بیماران ام اس اشاره کرد. بابایی در تشریح خدمات شرکت حمایتی وابسته به جامعه حمایت از بیماران ام اس می گوید: دراین شرکت وسایل توانبخشی مورد نیاز بیماران به صورت رایگان در اختیارشان قرار می گیرد و در صورتی که منازل بیماران نیاز به مناسب سازی داشته باشد توسط این شرکت و به صورت رایگان مناسب سازی می شود. دراین شرکت تمامی کارکنان و کارگران از بین بیماران ام اسی انتخاب می شوند تا علاوه بر رفع مشکلات بیماران ام اسی برای آن ها اشتغال زایی نیز انجام شود.

اشتغال زایی برای ۳۷بیمار

بابایی امیدوار است با کمک خیران تمامی واحدهای پزشکی و روانشناسی جامعه حمایت از بیماران ام اس را راه اندازی کنند. وی خاطرنشان می کند: تا به امروز ۳۷نفر از بیماران ام اسی در این مرکز مشغول به کار شده اند که در صورت راه اندازی تمامی بخش ها برای ۱۳۷ نفر اشتغال زایی خواهد شد. بابایی که زمانی تاجر آهن بوده است نزدیک به یک سال است که کارش را رها کرده و از صبح تا شب به این بیماران خدمت می کند. وقت رفتن که می رسد یکی از کارمندان مرکز به آهستگی می گوید: آقای بابایی هر روز بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان پول نقد با خود به دفتر می آورد و برای دارو و درمان اعضای جامعه هزینه می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha