شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
سلامت نیوز :آژیر می‌كشد، چراغ می‌زند، با بلندگو تلاش می‌كند تا راهی میان ترافیك سنگین خودروها باز كند، اما هیچ كدام از این كارها نتیجه نمی‌دهد و بالاخره راننده جلویی با پرخاشگری از خودرو خارج می‌شود و با راننده آمبولانس درگیر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ اینها قسمتی از درددل‌های رانندگان آمبولانس‌هاست كه وظیفه‌ای خطیر به دوششان گذاشته شده، اما شلوغی خیابان‌ها و همكاری نكردن برخی رانندگان، انجام وظیفه سختشان را با هزاران چالش مواجه كرده است.

حتی گاه برخی رانندگان فكر می‌كنند كه داخل آمبولانس‌ها بیماری وجود ندارد و راننده آمبولانس فقط برای این‌كه راه خودش را باز كند، آژیر می‌زند، اما در بیشتر موارد نه فقط این طرز فكر بدبینانه واقعیت ندارد، بلكه حتی اگر داخل آمبولانس هم بیماری وجود نداشته باشد، باز هم دلیلی وجود ندارد كه ما به راننده آمبولانس‌ها راه ندهیم و مسیر حركت را برایشان باز نكنیم.

شاید در داخل آمبولانس بیماری وجود نداشته باشد، اما ممكن است همان آمبولانس خالی باید به بیماری اورژانسی برسد تا او را برای مداوا به بیمارستان منتقل كند.نباید از یاد ببریم كه احتمال بروز بیماری اورژانسی برای هر شهروندی وجود دارد و امكان دارد هر كدام از ما روزی به آمبولانس نیازمند شویم و در واقع، اعتماد كردن به راننده‌های آمبولانس و همكاری كردن با آنان، احترام گذاشتن به جان و سلامت خود و همنوعانمان است.

البته گاهی برخی رانندگان از مسیر حركت آمبولانس‌ها سوءاستفاده كرده و در حقیقت تلاش می‌كنند تا به هر طریقی كه شده، خودرویشان پشت سر آمبولانس‌ها قرار بگیرد تا آنها هم از مسیر باز شده استفاده كنند.

گرچه باید با این گونه رانندگان متخلف كه نظم حركت خودروها را به هم می‌ریزند و حقوق سایر رانندگان را تضییع می‌كنند، برخورد قانونی شود، اما هیچ كدام از این سوءاستفاده‌ها نباید همكاری ما با این خودروهای حیات‌بخش را تحت‌الشعاع قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha