یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۳
کد خبر: 60198

سلامت نیوز : یک متخصص بیماری‌های داخلی هشدار داد: نیمی از افراد مبتلا به دیابت از بیماری خود مطلع نیستند.

بهرام مرادی در گفت وگو با (ایسنا)، با بیان این که در حال حاضر 6 میلیون نفر از مردم به بیماری دیابت مبتلا هستند، افزود: متاسفانه به همین میزان افرادی نیز وجود دارند که از بیماری خود اطلاع ندارند.وی ادامه داد: 7 تا 8 درصد مردم کشور مبتلا به این بیماری هستند.

دکتر مرادی تشریح کرد: دیابت نوع یک که در گذشته "دیابت وابسته به انسولین" نامیده می‌شد در کودکان و جوانان شایع‌تر است و بدن این افراد قادر به تولید انسولین نیست و این افراد باید برای کنترل قند خونشان انسولین تزریق کنند.وی ادامه داد: دیابت نوع 2 معمولا در میان افراد میانسال به بالا شایع بوده و 90 درصد کل دیابتی‌ها را در برمی‌گیرد.

مرادی تصریح کرد: دیابت نوع 2 همیشه به تزریق انسولین نیاز ندارد و غالبا می‌توانند دیابت خود را با تغذیه صحیح و کاهش و زن و ورزش کنترل کنند.وی همچنین در رابطه با علایم دیابت نوع 2 نیز تصریح کرد: شروع دیابت نوع 2 تدریجی بوده و تشخیص آن دشوار است، البته علایم دیابت نوع 1 به صورت خفیف در نوع 2 نیز وجود دارد.

این پزشک متخصص بیماری‌های داخلی خاطرنشان کرد: هر چند که دیابت درمان قطعی نیافته است ولی راه‌های بسیار موثری برای کنترل آن وجود دارد و یک فرد دیابتی همانند سایر افراد جامعه به زندگی فعال خود ادامه می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha