سلامت نیوز : کارشناس مسئول برنامه پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن انتقاد ازعملکرد بیمه‌ها گفت: 480 پزشک را برای بستن قرارداد به بیمه معرفی کرده‌ایم که تاکنون تنها 20 نفر با تامین اجتماعی قرارداد بسته‌اند.

دکتر مهستی عطایی در گفت‌وگو با(ایسنا)، با بیان اینکه برای استقرار برنامه پزشک خانواده در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به 4000 پزشک نیاز داریم، از ثبت‌نام نزدیک به 3000 پزشک در سامانه پزشک خانواده این دانشگاه خبر داد.وی ادامه داد: ثبت نام از پزشکان در همه مناطق کامل نشده است. اما در شهرستان دماوند شاهد یک رشد 320 درصدی بودیم در حالی که به 15 پزشک در این منطقه نیاز داشتیم، 47 نفر ثبت نام کرده‌اند.

کارشناس مسئول برنامه پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه ثبت‌نام برای مردم از پنجم مرداد ماه امسال آغاز شده است و تاکنون 210 هزار نفر از مردم نیز برای انتخاب پزشک خانواده خود اقدام کرده‌اند، گفت: البته این تعداد در مقایسه با جمعیت تهران و جمعیت تحت پوشش دانشگاه شهید بهشتی که به 12 میلیون نفر می‌رسد، بالا نیست.

عطایی در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد بیمه‌ها گفت: 480 پزشک را برای بستن قرارداد به بیمه معرفی کرده‌ایم که تاکنون تنها 20 نفر با تامین اجتماعی قرارداد بسته‌اند. متاسفانه سایر سازمان‌های بیمه‌گر هنوز وارد عمل نشده‌اند، به طور مرتب جلساتی برگزار و قول‌های مساعدی از سوی مسئولان بیمه‌ای کشور داده می‌شود. مطابق آخرین مذاکرات انجام شده بنا شده است با مابقی پزشکان تا آخر آبان ماه قرارداد ببندند.

وی افزود: آن دسته از مردم که ثبت نام کرده‌اند به پزشک مراجعه می‌کنند و ویزیت پایه برایشان انجام شده است. اما از آنجا که داروخانه‌ها نیز قراردادی با بیمه‌ها منعقد نکرده‌اند، با وجود انجام 8000 ویزیت رایگان برای مردم، دارو هنوز رایگان نیست.

کارشناس مسئول برنامه پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه پزشکان خانواده تا سه ماه با قرارداد قبلی بیمه فعالیت می‌کنند اما پس از سه ماه بایستی با قرارداد پزشک خانواده بیماران را ویزیت کنند، گفت: تاکنون تعدادی از پزشکان به علت مشکلاتی که وجود دارد، انصراف داده‌اند. بایستی وضعیت قراردادها و درآمد پزشکان روشن شود، زیرا این تصور به وجود می‌آید که درآمدی حتی برای خودشان هم وجود ندارد، حالا باید ماما و پرستار هم استخدام کنند و هزینه آن را هم بپردازند.

عطایی درباره اعتبارات لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده گفت: بودجه برای اجرای برنامه کافی نیست. البته اخیرا طی جلسه‌ای که با وزارت بهداشت برگزار شد، اعلام کردند اعتباراتی را به حساب دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی و تهران برای اجرای فاز اول پزشک خانواده واریز کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha