سلامت نیوز : نایب رییس انجمن ام اس ایران با بیان اینکه پرهیز از مصرف سیگار یکی از مهم‌ترین اقدامات برای کاهش حملات ام اس است، افزود: تحقیقات نشان داده است که کشیدن سیگار شانس حمله ام اس و ناتوانی را افزایش می‌دهد.

دکتر محمد علی صحرائیان در گفت وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: پرهیز از استرس، اضطراب و تنش یکی از راه‌های کاهش حملات ام اس است. علاوه بر آن عفونت‌ها نیز مانند عفونت‌های سرماخوردگی و عفونت‌های ادراری باعث عود حملات ام اس می‌شوند که با درمان آنها می‌توان احتمال آن را کاهش داد.

وی با بیان اینکه در استان‌های تهران، اصفهان و فارس بیشترین میزان مبتلایان به ام اس وجود دارد، افزود: به طور کلی میزان ابتلا به ام اس در تمام جهان رو به افزایش است اما در ایران شیوع آن سریع‌تر بوده و نسبت به کشورهای منطقه شدت بیشتری دارد.به گفته وی، کمبود ویتامین B، بهداشت نامناسب، تغییرات سبک زندگی به عنوان برخی علل ابتلا به ام اس مطرح شده‌اند که با این وجود هنوز به صورت قطعی تایید نشده است.

نایب رییس انجمن ام اس ایران اظهار کرد: بیماری ام اس به هیچ عنوان کشنده نیست و تنها می‌تواند ناتوان‌کننده باشد، از آنجا که پیشگیری از ابتلا به آن نیز ممکن نیست تنها می‌توان از ناتوانی‌های پس از ابتلا به بیماری جلوگیری کرد.

به گفته وی، حملات ام اس قابل پیش‌بینی نبوده و تنها می‌توان از تشدید آنها جلوگیری کرد.صحرائیان در پایان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 2000 مرکز در سراسر دنیا بر روی بیماری ام اس تحقیق می‌کنند، افزود: امسال در کنگره بین‌المللی ام اس از کشورهای آمریکا، کانادا و روسیه نیز حضور داشتند. همچنین مقالات بسیاری در آن ارائه شده که نشان دهنده توجه فزاینده به بیماری ام اس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha