یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 60222

سلامت نیوز : سید محمود میرزایی ظهر امروز در همایش سالمندی و سلامت در شهرستان فردوس اظهار کرد: سالمندی موهبتی الهی است که سالمند با همه خستگی و پیری سرشار از تجارب گرانبها و دارای کوله‌باری از تجارب انسان‌ساز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به اینکه اسلام برای سالمندان ارزش زیادی قائل شده است، گفت: مشورت با افراد سالمند و استفاده از تجربیات آنان در برخورد با مشکلات و حل مسائل زندگی بهترین کمکی است که اطرافیان برای ایجاد احساس ارزشمندی به سالمندان می‌توانند، داشته باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فردوس از آموزش شیوه زندگی سالم به بیش از 700 نفر سالمند خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری دوره‌‌های آموزشی با عنوان شیوه زندگی سالم با تکیه بر تغذیه سالم به سالمندان ساکن در شهر و روستاهای شهرستان فردوس آموزش داده شده است.

میرزایی تصریح کرد: پس از ارائه آموزش‌های لازم به سالمندان تعداد 600 سالمند اطلاعاتی ماندگار و تعداد 550 سالمند نیز رفتاری نسبتاً پایدار داشتند.

*استفاده از تجربیات سالمندان سبب ارتقای عزت نفس آنان می‌شود

کارشناس مسئول برنامه سالمندان شبکه بهداشت و درمان فردوس نیز استفاده از تجربیات سالمندان را سبب ارتقای عزت نفس آنان دانست و گفت: استفاده مطلوب از تجربه سالمندان و مشارکت آنان در تصمیم‌گیری‌ها سبب تقویت روحیه اعتماد به نفس سالمندان می‌شود.

علیرضا تابعی خواب راحت و کافی را از پایه‌های اصلی در سلامتی سالمندان دانست و افزود: تغذیه مناسب، ورزش و داشتن برنامه خواب و بیداری مناسب سبب حفظ سلامتی سالمندان می‌شود.وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی پس از استان گیلان به عنوان دومین استان سالمند کشور است، تصریح کرد: تا سال 2050 میلادی از هر پنج نفر در جهان یک نفر سالمند می‌شود و جمعیت جهان رو به سالمندی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha