سلامت نیوز : عابد فتاحی امروز در گفت‌و‌گو با فارس در ارومیه در ارتباط با آخرین وضعیت اجرای این طرح اظهار داشت: از مدتی قبل اقدامات مربوط به ثبت‌نام پزشکان عمومی در استان آذربایجان‌غربی آغاز شده است ولی هم‌اکنون در این ارتباط آمار دقیق وجود ندارد زیرا ثبت‌نام همچنان دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که در این استان چه زمانی اجرای طرح آغاز می‌شود، بیان داشت: در این ارتباط نمی‌توان به طور مستدل اظهارنظر کرد زیرا هنوز با پزشکان اعم از عمومی، دندانپزشک و ... همچنین با داروخانه‌ها قرارداد منعقد نشده است و پزشکان در ارتباط با زوایای مختلف این طرح اشکالات زیادی را طرح می‌کنند.

فتاحی گفت: بیش از 20 هزار نفر پزشک عمومی برای شرکت در طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار ثبت‌کنندگان سراسر کشور را شامل می‌شود.فتاحی ادامه داد: از مناطق مختلف کشور پزشکان عمومی زیادی برای شرکت در این طرح و کمک به اجرای موفقیت‌آمیز آن اعلام آمادگی کرده‌اند و بعد از ثبت‌نام نسبت به فراهم کردن مقدمات کار اهتمام می‌کنند.

وی با بیان اینکه این طرح در قالب سه سطح تعریف شده است، ادامه داد: سطح یک به پزشکان عمومی، سطح دو به پزشکان متخصص و سطح سه نیز به پزشکان فوق متخصص مربوط می‌شود لیکن مراحل اجرای سطح یک آغاز شده است، بنابراین فقط از پزشکان عمومی ثبت‌نام به عمل می‌آید.

فتاحی با بیان اینکه در چهار استان تهران، سیستان‌وبلوچستان، مازندران و فارس اجرای این طرح به صورت پایلوت آغاز شده است، ادامه داد: مجریان این طرح در استان‌های فوق فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند و همگام با اجرای آن، اقدامات لازم در مورد آگاه‌سازی، روشنگری مردم و توجیه پزشکان کماکان ادامه دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی آذربایجان‌غربی با اظهار به اینکه به طور قطع از این طرح دفاع می‌کنم، بیان داشت: در ارتباط با زوایای مختلف این طرح ساعت‌ها و روزها کار کارشناسی صورت گرفته است و مزیت‌های مختلفی را برای جامعه در بردارد ولی به این دلیل که متولیان اجرا، ضعیف عمل می‌کنند، مشکلات زیادی پیرامون این طرح ایجاد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha