یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6023

مدیربخش زیست فناوری آبزیان موسسه تحقیقات شیلات ایران گفت:از پروتئین ماهی، پنیر ماهی تولید شد.

دكتر احمد غروقی روز یكشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: محققان موسسه تحقیقات شیلات ایران به منظور ترغیب و بالا بردن میزان مصرف آبزیان دراقشار مختلف مردم‌اقدام به تنوع بخشی فرآورده‌های آبزیان و روشهای عرضه و مصرف آن كردند.

به گفته وی تولید پنیر ماهی از سوی محققان موسسه تحقیقات شیلات انجام شد.

وی اظهار داشت: پنیر ماهی یكی از فرآورده‌های مهمی است كه از ماهیان مختلف تولید می‌شود كه تاكنون مطالعه‌ای در ارتباط با تولید این فرآورده در ایران انجام نشده است.

وی افزود: در كشورهای مختلف از پنیرماهی تولید شده به عنوان غذای جایگزین یا مكمل شیرخشك استفاده می‌كنند و از این طریق مشكل تولید یا وارد كردن شیرخشك را برطرف می‌كنند.

غروقی اضافه كرد: پنیر ماهی كه در رژیم غذایی كودك قرار می‌گیرد نه تنها قابل مقایسه با شیرخشك نیست بلكه به لحاظ داشتن اسیدهای چرب امگا ‪۳‬ و ‪ ۶‬و دیگر اسیدهای چرب ضروری غنی سهم بسزایی در رشد و نمو كودك خواهد داشت.

وی در خصوص تهیه پنیر ماهی گفت: پس از تهیه فیله از ماهی، اضافات باقیمانده از آن شامل عضلات قسمت شكمی ماهی جز سر، دم و امعاء و احشاء به منظور تهیه پنیر مورد استفاده قرار می‌گیرد و پس از آبگیری و اضافه كردن مواد نگهدارنده و مواد افزودنی، پنیرماهی تولید می‌شود.

غروقی مراحل تولید پنیرماهی را استخراج پروتئین ماهی و تهیه پنیرماهی با انتخاب فرمول‌های مختلف حاوی درصدهای مشخص مایه پنیر و آب نمك ، مقایسه فرمولاسیون‌های مختلف پنیر ماهی و مقایسه آن با پنیر معمولی ، تعیین ارزش غذایی پنیرماهی و بررسی زمان ماندگاری آن و توجیه اقتصادی و فنی فرآورده تولید شده عنوان كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha