سلامت نیوز : وقتی ویروسی نظیر آنفلوآنزا به بدن ما حمله می‌کند، پروتئین‌های اینترفرون جزو اولین مولکول‌های دفاعی بدن هستند که برای مقابله با این حمله، تولید می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ اینترفرون همچنین می‌تواند در سرکوب رشد تومورها و عوارض ناشی از بیماری سیستم دفاعی خودکار بدن نقش داشته باشد. پزشکان همچنین ممکن است از شکل مصنوعی اینترفرون برای درمان مبتلایان به سرطان‌های خاص یا بیماری ام‌.اس استفاده کنند.

با این حال، حتی این روش درمانی هم گاهی اوقات با شکست مواجه می‌شود چون بدن بیماران ممکن است اینترفرون خارجی را پس بزند یا در برابر اثرات آن مقاومت نشان دهد.در یک مطالعه جدید متخصصان دانشکده طب دامپزشکی دانشگاه پنسیلوانیا راهکار جدیدی را برای تقویت و افزایش اثرگذاری اینترفرون در مقابله با عفونت‌ها معرفی کرده‌اند.

در این آزمایش نشان داده شد که با هدف قرار دادن یک مولکول خاص در مسیر سیگنال‌دهی اینترفرون بویژه بواسطه داروهای خاصی که برای این منظور تهیه شده‌اند، می‌توان فعالیت اینترفرون را در بدن افزایش داد و در نتیجه سیستم دفاعی بدن فرد را در زمینه مقابله با ویروس‌ها تقویت کرد.

همچنین با این تکنیک امکان استفاده از داروهای مشابه برای مقابله با برخی از انواع سرطان‌ها و بیماری‌های خاص سیستم دفاعی خودکار بدن نیز میسر است. در مرحله بعدی این متخصصان در نظر دارند روش جدید داروی حیوانات آزمایشگاهی را ارزیابی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha