یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۴
کد خبر: 60232

سلامت نیوز : یک فیزیوتراپ گفت: شکستن قولنج حرکتی است که در بسیاری از مردم برای رفع خستگی انجام می‌شود. این حرکت تا زمانی که معقول و غیرتهاجمی انجام شود مشکلی در فرد ایجاد نمی‌کند زیرا در ستون فقرات فرد کششی ایجاد می‌کند که برای ایجاد احساس بهتر مفید است.

دکتر علی‌اصغر ارسطو در گفت‌وگو با (ایسنا) ، اظهار کرد: وقتی در دیسک‌های کمری مقداری کشش ایجاد شود مهر‌ه‌های ترافیک و کمری از بالا تا پایین تحت تاثیر قرار گرفته و احساس راحتی منتقل می‌شود.وی افزود: حرکت شدید و ناگهانی تا حدی که فرد احساس درد کند موجب کشیدگی میکروسکوپی در تارهای عضلانی دیواره دیسک می‌شود. اعمال نیروی زیاد برای این کار موجب ایجاد عارضه در سطح و لیگامان و عضلات فیله‌ ستون فقرات شده و ممکن است برای فرد اتفاق ناخوشایندی رخ دهد.

ارسطو تصریح کرد: شخص در صورت محدود شدن دامنه حرکات و در اثر گرفتگی عضلات احساس خستگی می‌کند و این احساس می‌تواند با چند بار قولنج شکستن در حد معمول در طول روز رفع شود.وی ادامه داد: بهتر است این حرکت برای کسی که تا به حال چنین حرکتی را تجربه نکرده انجام نشود. همچنین افراد مسن و کودکان استحکام لازم را در عضلات ندارند و ممکن است چنین حرکتی موجب شکستگی در ستون فقرات آنان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha