یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 60258
سلامت نیوز : معطل ماندن در ترافیک سنگین، معطل ماندن در ترافیک سنگین فشار خون را بالا می برد و خطر حمله قلبی را تا ۳ برابر افزایش می دهد. علاوه بر آن قرار گرفتن در موقعیت های دیگری نیز خطر حمله قلبی را افزایش می دهد. بنابراین اگر خود یا اطرافیان شما به ناراحتی قلبی مبتلا هستید، بهتر است به این نکات توجه کنید.

*  محققان دانشگاه هاروارد تخمین می زنند که خطر حمله قلبی در اول صبح ۴۰ درصد افزایش پیدا می کند. هنگام بیدار شدن از خواب، بدن آدرنالین و هورمون های دیگر را ترشح می کند و نیاز بدن برای دریافت اکسیژن افزایش می یابد.از آنجا که اول صبح بدن کمی دچار بی آبی است، خون غلیظ تر است و قلب مجبور است با فشار بیشتر خون را پمپاژ کند. بنابراین بهتر است آرام از خواب بیدار شوید. اگر ورزش صبحگاهی انجام می دهید، ابتدا کاملاً بدن خود را گرم کنید تا فشار اضافه روی قلب وارد نشود.

* اولین روز کاری هفته؛ در اولین روز کاری هفته که افراد دچار استرس بیشتری می شوند، خطر حمله قلبی ۲۰ درصد بیشتر است. بنابراین در روز قبل استراحت کنید اما ساعت خواب را بیشتر نکنید. بعد از پشت سر گذاشتن یک روز تعطیلی، زود بیدار شدن از خواب باعث بالا رفتن فشارخون می شود. در این شرایط بدن دچار خستگی مفرط می شود و ریتم طبیعی آن تغییر می کند. پس در طول هفته، یک برنامه خواب منظم را رعایت کنید.

* پس از مصرف یک غذای سنگین؛ مصرف غذای سنگین سرشار از چربی و کربوهیدرات باعث انقباض رگ های خونی می شود و به لخته شدن خون کمک می کند.

* هنگام دفع ؛ یبوست و مشکل دفع روی رگ ها فشار وارد می کند و روند بازگشت خون به قلب را کند می سازد. بنابراین از مواد غذایی سرشار از فیبر بیشتر استفاده کنید و مصرف آب را نیز افزایش دهید.

* هنگام سخنرانی کردن؛سخنرانی مانند انجام ورزش هایی است که به آن ها عادت ندارید. حالت شدید دستپاچگی باعث افزایش فشار خون، ضربان قلب می شود.

* هنگام انجام ورزش های سخت ؛ یک نمونه شایع، رخ دادن حمله قلبی هنگام پارو کردن برف است. حمله قلبی زمانی رخ می دهد که به بدن فشار وارد می آید، هورمون ها افزایش می یابد و باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب می شود. ورزش های منظم، از قلب محافظت می کند اما شدت ورزش را آرام آرام اضافه کنید.

منبع : خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha