یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 60263

منابع اعتباری لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده تامین نشده که اگر همین‌طور پیش ‌رود، این طرح در کشور ناکام می‌ماند.اگر قرار است این طرح به سبب اعتباری دچار مشکل شود، اصلا اجرا نشود بهتر است.

ناکامی طرح پزشک خانواده با نبود اعتبارات

سلامت نیوز : حسینعلی شهریاری امروز در گفت‌وگو با فارس در زاهدان اظهار داشت: اگر دولت منابع مالی لازم برای اجرای صحیح و کامل این طرح‌ها را تامین نکند، این طرح با شکست مواجه می‌شود.

وی افزود: اگر قرار است این طرح به سبب اعتباری دچار مشکل شود، اصلا اجرا نشود بهتر است.نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم دولت بتواند به تعهدات خود عمل کرده و با تخصیص منابع اعتباری مورد نیاز، به روند اجرای این طرح تسریع بخشد.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده باید در تمامی استان‌های کشور اجرا شود، اضافه کرد: هم‌اکنون این طرح در چهار یا پنج استان کشور آغاز شده، ولی به دلیل نبود اعتبارات لازم آنطور که باید پیشرفتی ندارد.وی اضافه کرد: طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در سیستان و بلوچستان نیز در مراحل اولیه قرار دارد.

اجرای طرح پزشک خانواده از نظر اعتباری سالیانه 800 میلیارد تومان برای دولت هزینه در بر دارد که منابع تامین آن هنوز مشخص نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha