سلامت نیوز :وحید سیدخلیل‌اللهی امروز در گفت‌وگو با فارس در اردبیل اظهار داشت: نظام ارجاع و پزشک خانواده جزو تکالیف برنامه پنجم است که وزارت بهداشت و درمان و سازمان بیمه سلامت در اجرای آن مصمم و مصر است که امیدواریم با اجرایی شدن آن بسیاری از موانع و مشکلات حوزه درمان برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد‌: با تجمیع سازمان‌های بیمه‌گر و تشکیل سازمان بیمه سلامت شاهد تحقق آرمان متعالی در حوزه بهداشت و درمان خواهیم بود و بسیاری از موانع و مشکلات در این حوزه برطرف خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل یادآور شد: در تجمیع سازمان‌های بیمه‌گر درمان پایه موضوع اساسی است به طوری که مستند به قانون برنامه پنجم و تکلیف مجلس برای دولت است که در سایه تحقق آن می‌توان بیمه واحدی را در کشور سازماندهی کرد.

سیدخلیل‌اللهی از این حرکت به عنوان یک اتفاق بزرگ در بخش بیمه‌ای و سلامت کشور یاد کرد و گفت:‌ در کنار تجمیع بیمه پایه بانک اطلاعاتی نیز شکل می‌گیرد تا یک همپوشانی واقعی را در حوزه خدمات بیمه‌ای شاهد باشیم و اطلاعات در این زمینه یک کاسه و به شکل منسجم ارائه شود.

وی، دیگر الزامات تحقق بیمه سلامت را همگانی و الزامی کردن بیمه بر اساس ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه اعلام کرد و افزود: در حال حاضر چنین الزامی در برنامه‌های بیمه‌ای کشور وجود ندارد در حالی که با شکل‌گیری سازمان بیمه سلامت همه ایرانیان از پوشش بیمه‌ای برخوردار شده و از خدمات ارائه شده نیز استفاده خواهند کرد که البته این الزام به شکل بیمه پایه اتفاق می‌افتد و همه سعی خواهند کرد از آن استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل الزام دیگر را تدوین یک بسته پایه‌‌ای برای بیمه افراد جامعه برشمرد و بیان داشت: با تدوین بسته پایه‌ای بیمه سلامت مشخص خواهد شد که قرار است افراد از چه خدماتی استفاده کنند.

این مسئول، موضوع دیگر را موضوع سلامت‌نگری به جای درمان محوری در حوزه تجمیع بیمه‌ها برشمرد و تصریح کرد: در این زمینه سلامت محوری در دستور کار قرار گرفته به طوری که بیمه خدمات درمانی به سازمان بیمه سلامت تغییر نام یافته که از نام و مشخصات آن نیز همین برجستگی را می‌توان پیدا کرد.سید‌خلیل‌اللهی ادامه داد:‌ صدور دفترچه‌های بیمه به شکل یکسان انجام می‌شود و در سایه این کار گام بلندی در صدور کارت‌های هوشمند درمان در کشور برداشته خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل در پایان سخنان خود مهم‌ترین ثمره و نتیجه تحقق بیمه سلامت را اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده اعلام کرد و اذعان داشت:‌ این جزو تکالیف قانون برنامه پنجم توسعه است که بر عهده وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت به عنوان زیر‌مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گذاشته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha