یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 60268

سلامت نیوز :علیرضا کریمیان، دبیر کمیته ملی شیر مدارس کشور در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: برنامه تغذیه رایگان را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته سراسر کشور اجرا می‌کنیم.وی به محتوای بسته تغذیه رایگان اشاره کرد و ادامه داد: این تغذیه رایگان می‌تواند میوه تازه، خشکبار، بیسکوئیت و کیک باشد.

*‌ طرح توزیع تغذیه رایگان در تعدادی از استان‌ها آغاز شده است

کریمیان با بیان اینکه طرح توزیع تغذیه رایگان در تعدادی از استان‌ها شروع شده است، افزود: برخی استان‌ها نیز در مرحله آغاز این طرح و عقد قرارداد برای تأمین اقلام هستند و امیدواریم در آذرماه در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته تمام استان‌ها اجرا شود.

وی از اجرای طرح توزیع تغذیه رایگان براساس برنامه‌ریزی استان‌ها خبر داد و بیان کرد: اجرای طرح به استان‌ها سپرده می‌شود و آنها متناسب با شرایط اقلیمی و وضعیت آب و هوا تصمیم می‌گیرند که چه اقلامی را در چه زمانی توزیع کنند.

* طرح توزیع تغذیه رایگان با طرح توزیع شیر رایگان بین دانش‌آموزان متفاوت است 

دبیر کمیته ملی شیر مدارس کشور با بیان اینکه طرح توزیع تغذیه رایگان با طرح توزیع شیر رایگان بین دانش‌آموزان متفاوت است، گفت: ممکن است دانش‌آموزانی باشند که هم شیر و هم تغذیه رایگان را دریافت کنند یا دانش‌آموزانی که مشمول یکی از این طرح‌ها شوند؛ اما اصولاً دانش‌آموزان مناطق روستایی تحت پوشش هر دو طرح قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه تعریفی از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته وجود دارد و براساس آن استان‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند، افزود: طرح توزیع تغذیه رایگان در مناطق محروم بر اساس تعاریف و ضرایبی اجرا می‌شود و سلیقه‌ای نیست.

* ردیف تغذیه رایگان مجزا از طرح شیر است

کریمیان بیان کرد: در طرح توزیع تغذیه رایگان، دانش‌آموزان دبیرستانی مناطق محروم نیز تحت پوشش قرار می‌گیرند و این درحالی است که طرح توزیع شیر رایگان بین دانش‌آموزان دوره ابتدایی و راهنمایی اجرا می‌شود.

وی تأکید کرد: طرح توزیع تغذیه رایگان دارای ردیف اعتباری مجزا و رقم قابل توجهی است که امیدواریم در آذرماه در تمام استان‌ها اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha