سلامت نیوز :محمد جلیلی در گفت‌وگو با فارس در مورد میزان افزایش ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار داشت: افزایش ظرفیت دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور باید متناسب با تعداد استادان و فضای فیزیکی باشد.

وی گفت: افزایش ورودی دانشجو به فضای فیزیکی و استادان بیشتری نیاز دارد. به عنوان مثال در تحصیلات تکمیلی که پایان‌نامه نقش پررنگی دارد یک استاد با 4 دانشجو با 4 پایان‌نامه هم روبه‌روست و باید بتواند نظارت درستی داشته باشد.

وی ادامه داد: کمبود اعضای هیئت علمی به نسبت دانشجو و کمبود تجهیزات آزمایشگاهی و نیاز به اعتبارات بیشتر برای هزینه‌های مصرفی هم از دیگر مواردی است که به نسبت افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان باید تامین شود. البته باید از ریز ساخت‌های موجود استفاده بهینه کنیم تا منابع هدر نرود.

معاون آموزشی دانشگاه پزشکی تهران در مورد رشته‌های جدید ایجاد شده در زیر مجموعه علوم پزشکی اظهار داشت: طب سالمندان به صورت پایلوت در دانشگاه علوم پزشکی تهران ایجاد شده که در صورت موفقیت در دانشگاه‌های دیگر هم ایجاد خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه چه سرفصل‌های آموزشی در این رشته برای کاربرد بیشتر در نظر گرفته شده گفت: در افق دور اعضای هیئت علمی طب سالمندی متشکل از همین تخصص خواهند بود ولی در شروع دوره و از آنجایی که فارغ‌التحصیلان کافی برای هیئت علمی وجود ندارد اساتید این رشته متشکل از فارغ‌التحصیلان PHD سالمند‌شناسی و متخصصان داخلی و رشته‌های مختلف هستند.

جلیلی گفت: انتظار می‌رود با تربیت متخصص سالمندان خواسته‌های درمانی سالمندان تامین شود و بحث‌های دیگر مانند سلامت روان و تغذیه سالمندان مدنظر ماست تا قبل از اینکه سالمندان بیمار شوند از آن پیشگیری شود.جلیلی در مورد رشته‌های جدید علوم پایه هم گفت: درخواست ایجاد تصویر‌برداری اعصاب، مهندسی بیمارستان، حسابداری سلامت را هم داده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha