یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: 60279

سلامت نیوز : نتایج یک بررسی جدید تایید می‌کند گوشی‌های تلفن همراه با مارک تجاری «بلک بری» (Black berry) می‌توانند موجب بروز حساسیت‌های پوستی شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این مطالعه که در نشست سالانه کالج آمریکایی آلرژی، آسم و ایمونولوژی (ACAAI) ارائه می‌شود، چندین مارک تلفن هوشمند پرمصرف از جمله Iphoneها به لحاظ احتمال دارا بودن دو عنصر فلزی آلرژی زا شامل کبالت و نیکل تحت آزمایش قرار گرفتند. نتایج آزمایشات نشان داد که هیچ یک از iphoneها در بدنه خود دارای این دو عنصر نیستند اما در ساخت بدنه یک سوم از گوشی‌های همراه مارک بلک بری از عنصر نیکل استفاده شده است.

به گزارش هلت دی نیوز، دکتر تانیا موسی، متخصص آلرژی و عضو ACAAI که سرپرستی این مطالعه را برعهده داشته خاطرنشان ساخت: هر دوی این فلزات می‌توانند موجب بروز واکنش‌های آلرژیک شامل خشکی و خارش در امتداد چانه، روی گونه‌ها و حتی روی گوش‌ها شوند.

این بررسی‌ها نشان داد حتی مارک‌های کم مصرف از این وسیله ارتباطی نیز حاوی دو فلز کبالت و نیکل هستند. طبق آزمایشات تقریبا 91 درصد دارای نیکل و 52 درصد دارای فلز کبالت هستند. این فلزات به طور معمول در تولید اقلامی چون زیورآلات، سکه‌ها و حتی لوازم آرایشی استفاده می‌شوند.

این کارشناسان توصیه می‌کنند افرادی که گوشی تلفن همراه آنها از مارک بلک بری است، اگر متوجه بروز علائم آلرژی در پوست صورت یا دستهای خود شدند باید تا حد امکان از مکالمات و ارسال پیامک به مدت طولانی خودداری کرده و از نگه داشتن زیاد گوشی در دستان خود پرهیز نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha