سلامت نیوز : شانزدهمین کنگره سراسری طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران از تاریخ 22 تا 24 آذر ماه 91 به همت انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران و دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار خواهد شد.دکتر سید احمد رییس السادات، دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران گفت: در این کنگره بیش از 70 سخنرانی و مقاله در خصوص تازه‌های طب فیزیکی و علوم پزشکی و توانبخشی مرتبط ارائه خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی افزود: پنج سخنران از کشورهای آمریکا، فرانسه و چین به عنوان عضو هیات علمی کنگره و سخنران حضور خواهند داشت.

عضو هیات علمی بیمارستان مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین گفت: از مهم‌ترین عناوین و محورهای کنگره می‌توان به توانبخشی سیستم عصبی اسکلتی عضلانی و قلبی ریوی، کاربرد پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) در بیماری‌های اسکلتی عضلانی، طبقه‌بندی بین‌المللی عملکرد (ICF) و کیفیت زندگی، توانبخشی در سوانح و حوادث و طب نظامی، تازه‌های الکترودیاگنوز، کنترل درد، مهندسی توانبخشی و فناوری‌های نوین، سونوگرافی نوروموسکولو اسکلتال، توانبخشی در سالمندان، پرستاری توانبخشی و طب توانبخشی و پزشک خانواده اشاره کرد.

وی افزود: در حاشیه کنگره کارگاه‌های اسپاستیسیتی و تزریق بوتاکس در بیماری‌های اعصاب و عضلات سونوگرافی، ام آر آی و کارگاه بایدها و نبایدها در مورد کاربرد پلاسمای غنی از پلاکت در طب فیزیکی (PRP) برگزار خواهد شد.

رییس السادات گفت: این کنگره دارای حداکثر 14 امتیاز بازآموزی جهت پزشکان عمومی و متخصصین داخلی و جراحی (با گرایش‌های مختلف)، زنان، داخلی و جراحی اعصاب، ارتوپدی، قلب و عروق، رادیولوژی و ...و کارشناسان و کارشناسان ارشد و دکترای فیزیوتراپی، کار درمانی، گفتار درمانی و شنوایی شناسی و پرستاری است.

وی در پایان گفت: آخرین مهلت ارسال مقالات برای کنگره تا 30 آبان است که علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به www.ispmr.org مراجعه و جهت ارسال مقاله از طریق پست الکترونیک abstract@ispmr.org اقدام نمایند یا با تلفن 85953476 تماس حاصل فرمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha