سلامت نیوز : فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، ضمن بیان اهمیت فرامرزی شهری قم، از افزایش جرائم خرد از یک ماه گذشته خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ سردار اسماعیل احمدی مقدم در بازدید خود از موسسه آینده روشن که صبح یکشنبه انجام گرفت، اظهار داشت: تامین امنیت وظیفه نیروی انتظامی است و توجه به این موضوع در شهر مقدس قم از اهم واجبات است، البته هر استانی ویژگی‌ها و جایگاه خاص خود را دارد اما قم یک نقش برجسته و ویژه‌ای به دلیل موقعیت راهبردی خود  دارا است.

وی افزود: استان‌های دیگر در داخل کشور طبقه بندی می‌شوند اما قم دارای یک ماهیت فرامرزی است و همه این ها لزومی برای توجه خاص به این  استان است.

مساجد مهمترین نهاد برای تدوین سازوکارهای حیاتی در محله‌ها هستند

فرمانده نیروی انتظامی کشور ادامه داد: تعریف محله در نظام‌های جدید با آنچه در گذشته وجود داشته تفاوت دارد و اگر نهادهای امروز نتوانند سازوکارهای مشخصی برای این محله‌های جدید تدوین کنند، رویه‌ها و سازوکارهای خودجوش چه بسا موجب هرج و مرح شوند.

وی تصریح کرد: به همین منظور نیاز به نهادها و پایگاه‌های مختلفی است تا بتوان برنامه‌های مناسب را تدوین و اجرا کرد، یکی از مهمترین این نهادها مساجد هستند.

احمدی مقدم دراین زمینه گفت: مساجد مهمترین نهادی هستند که می توانند در یک محله همه سازوکارهای لازم را در شرایط جدید طراحی کنند و بازوی اجرایی این نهاد مهم روحانیت است.

وی با تاکید بر اینکه قشر روحانی علاوه بر تسلط به مباحث مورد انتظار، لازم است تا به مسائل روز و شرایط جامعه نیز آگاه باشند، گفت: البته ظرفیت بالای فقه شیعه و حوزهای علمیه خود موجب می شود تا بتوان بر اساس شرایط امروز کمال مادی و معنوی را در هم ترکیب کرد.

مسیرهای بیگانگان ایران را به توسعه نخواهد رساند

فرمانده ناجا ضمن بیان اینکه اخذ راه‌های خارجی و بیگانه برای رشد و توسعه کشور راهی به ناکجا آباد است، گفت: باید توجه داشت که اسلام و شیعه با بررسی هایی دقیق می توانند توسعه را ایجاد کنند و وظیفه همه ما این است تا زمینه های لازم را برای آشکار کردن این ظرفیت ها مهیا کنیم.

وی تاکید کرد: دکترین مهدویت و چنین دستورالعمل هایی الزاماتی دارد و باید به این الزامات متعهد شد، راه سعادت ما با دیگران متفاوت است و حتی تعریف ما برای سعادت نیز با بیگانگان تفاوت دارد.

وی افزود: سعادت بیگانگان توام با رفتارهای محاسبه گرانه بر اساس سود و زیان است، بنابراین مسیری اینگونه به هیچ  عنوان نمی تواند برنامه ای مناسب برای جامعه ما باشد.

احمدی مقدم ادامه داد: ما در نیروی انتظامی اساسا تلاش داریم تا شاخه امنیتی و انتظامی علوم انسانی را تدوین کنیم و نظریه دینی با توجه به پیشرفت های روزافزون علوم ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه امنیت در بسیاری از کشورهای بیگانه و غربی روبه قهقرا است، گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود بعضی نقاط ضعف، تمام تلاش خود را بر این داشت تا از ابتدای انقلاب اسلامی مسیر رشد امنیت را هموار کند که الحمدالله موفق نیز بوده است.

برای توسعه باید یک نگاه فرامنطقه ای و جهانی داشت

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به اینکه چشم انداز ما ایجاد پلیس شایسته و بایسته و الهام بخش است، گفت: ما زمانی می توانیم توسعه پیدا کنیم که نگاهی جهانی و فرامنطقه ای به این موضوع داشته باشیم.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته در استان قم سرمایه گذاری های زیادی  انجام گرفته است امکانات این شهر بیش از دو برابر شده است.

سردار احمدی مقدم در پایان گفت: جرائم خرد پس از آغاز قانون هدفمندی یارانه‌ها تا حدی کاهش یافت اما در حال حاضر و از یک‌ماه گذشته این جرائم مجددا در حال افزایش است که البته در این زمینه مسئولان برنامه‌هایی بر حل آن دارند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha