یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 60302
سلامت نیوز : نماینده مردم شهرستان ورزقان در مجلس از عدم اختصاص کانکس به اهالی 57 روستای زلزله زده این شهرستان خبر داد.

الهویردی دهقانی در گفتگو با مهر در اینباره اظهار داشت: 14 مورد از این روستاها در بخش ورزقان و 43 مورد در بخش خاروانا واقع شده اند.وی گفت: اهالی این روستاها خانه هایشان آسیب های جدی دیده است و هر لحظه با یک زلزله شدید بر سرشان آوار خواهد شد. این روستائیان هم اکنون در چادرهای هلال احمر اسکان یافته اند اما از آنجایی که خانه های نیمه آوارشان بهترین محافظ برای آنهاست با بازسازی های جزئی، با بیم و امید در آنها ساکن می شوند تا از گزند سرما در امان باشند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: در بخش ورزقان نیز روستاهای سیدآباد ، برازین ، بنی کاغی ، اردشیر ، اوزی ، خوی نرود ، طویل و کلم به عنوان چند مورد از 14 روستای صعب العبور و آسیب دیده از زلزله های اخیر،  تنها کمکی که دریافت کرده اند چادر بوده است .

وی افزود: در این روستاها شرایط جاده های کوهستانی به نحوی است که پس از اولین بارش برف، ارتباط روستائیان با مرکز شهرستان قطع می شود و اهالی فقط در فصل بهار امکان خروج از روستاها پیدا می کنند.دهقانی تاکید کرد: سنگینی برف بر روی بام و دیوارهای آسیب دیده خانه های این روستائیان در فصل سرما بسیار خطرناک و هلاکت بار است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha