7 هزار پزشک در کشور جراحی زیبایی انجام می دهند که مجوز این کار را ندارند این در حالی است که فقط 230 جراح پلاستیک در کشور داریم .

7 هزار پزشک در کشور بدون مجوز جراحی پلاستیک انجام می دهند
سلامت نیوز : دکتر محمد حسین حسامی رستمی  فوق تخصص جراح پلاستیک در نشست خبری ششمین کنگره راینوپلاستی پیشرفته که 25 و  26‌آبان در تالار امام بیمارستان امام خمینی برگزار می شود گفت: در کنگره امسال بیشتر یافته های نوین و تکنیک های جراحی پلاستیک و زیبایی بینی با توجه به تقاضاهایی که وجود دارد مورد تبادل نظر قرار می گیرد. در کنگره امسال از سخنرانان داخلی و خارجی دعوت شده که در زمنیه حراجی پلاستیک و زیبایی آخرین دستاورد و نتایج خود را ارائه می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ وی افزود: در این کنگره 46 سخنرانی و 4 پانل ارائه می شود که راینوپلاستی نژاد های مختلف ایران، جا به جا کردن استخوان های بینی ، اختلالات پره های بینی و شکل سوراخ بینی، بازسازی بینی از جمله این پانل ها است.

متاسفانه یکی از مشکلات رایج در اعمال راینوپلاستی این است که برخی افراد وارد شده به جراحی زیبایی بینی آموزش ندیده و تبحر کافی در این زمینه ندارند. متاسفانه نهاد نظارتی به دلیل ساز و کار های این اعمال که وابسته به بیمارستان نیستند توانایی ورودشان به این قضیه محدود است از طرفی با توجه به تمایلات فرهنگی جامعه و اقتضای بازار درمانی تعدادی افراد بدون مهارت وارد این عرصه شده اند.

عضو انجمن جراحی پلاستیک و زیبایی ایران اظهار کرد: بیش از 200 جراح پلاستیک در کشور داریم ولی حدود 3 هزار نفر به عنوان حراج پلاستیک در تهران بدون مجوز اقدام به این کار می کنند.تعداد شکایاتی که در زمینه زیبایی ارائه می شود مربوط به جراحان غیر پلاستیک است نقص فرهنگی باعث این کار شده است

در ادامه دکتر کمال فروتن رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبای ایران افزود: بیش از 7 هزار پزشک در کشور جراحی زیبایی انجام می دهند که مجوز این کار را ندارند این در حالی است که فقط 230 جراح پلاستیک داریم .

نظام پزشکی ارگانی است که قدرت اجرایی در این زمینه داشته باشد نظام پزشکی وزارت ارشاد وزارت بهداشت و قوه قضاییه چهار ارگانی هستند که باید با همکاری یکدیگر خط قرمز هایی در این زمینه تعیین کنند.

وی گفت: قانون نظام پزشکی مربوط به 40 سال پیش بوده و باید تغییراتی در آن انجام شود طبق قانون نظام پزشکی هر پزشک بعد از گرفتن مدرک می تواند در 3 حوزه پزشکی که از جمله آن جراحی است فعالیت کند این تا زمانی است که  مشکلی ایجاد نشود.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران عنوان کرد: هم اکنون برای مچ پا ، دست و حتی ناخن تخصص هایی وجود دارد كه اگر بنا باشد یک جراح عمومی عمل قلب انجام دهد پس چه نیازی به متخصص قلب است هم اکنون قوه قضاییه در این کار اقداماتی انجام داده و در حال ارئه راه کاری برای جلوگیری از گمراهی مردم در این زمینه است .

اختلاف تعرفه جراحی بینی بین جراحان پلاستیک وجود ندارد

فروتن در ادامه اظهار کرد:  اختلاف تعرفه ای که  بین همکاران جراحان پلاستیک در کشور وجود ندارد و اگر هم باشد خیلی ناچیز است.
وی تصریح کرد: در کشورمان به علت انجام تعداد زیاد عمل جراحی بینی تبحر پزشکان نیز نسبت به سایر کشورها بیشتر است ،هر فردی برای دستیابی به اطلاعات راجع به عوارض جراحی پلاستیک می تواند به سایت این انجمن مراجعه و سوال خود را مطرح کند جواب این افراد ظرف مدت 5 روز داده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha