سلامت نیوز : مدیر عامل انجمن دیابت ایران، تهیه نوار تست قند خون را یکی از نیازهای بیماران دیابتی دانست و گفت: یک فرد دیابتی، ماهانه 120 هزار تومان برای خرید این نوار هزینه می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ کامران نیکوسخن روز شنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی دیابت گفت: 14 نوامبر همزمان با 24 آبان امسال روز جهانی دیابت است که مراسمی به همین مناسبت در ایران نیز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.
وی افزود: بر اساس آمار سال 2011 میلادی حدود 366 میلیون بیمار مبتلا به دیایت در جهان زندگی می‌کنند که تا سال 2025 به نیم میلیارد نفر می‌رسند، سالانه 4.6 میلیون نفر نیز به خاطر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.
 
نیکوسخن گفت: هزینه بیماری دیابت در خاورمیانه و شمال آ‌فریقا سالانه حدود 4.6 میلیارد دلار برآورد می‌شود و 32.6 میلیون نفر در منطقه ما به این بیماری مبتلا هستند که حدود 9 درصد جمعیت این منطقه است و تا 20 سال آینده 2 برابر می‌شوند.وی اضافه کرد: 11.7 درصد مرگهای این منطقه نیز به علت ابتلا به بیماری دیابت است و سالانه 290 هزار نفر به خاطر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.
 
مدیرعامل انجمن دیابت ایران گفت: 6 کشور دارای بیشترین شیوع دیابت دنیا نیز در منطقه ما هستند که شامل امارات، عربستان، بحرین، قطر، عمان و مصر هستند در امارات 18.7 درصد جمعیت این کشور به دیابت مبتلا هستند.نیکوسخن ادامه داد: تغییر سبک زندگی و افزایش کم تحرکی باعث شده که از دیابت به عنوان سونامی در منطقه ما یاد می‌شود.
 
وی افزود: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که 40 تا 60 درصد بیماری دیابت نوع 2 قابل پیشگیری است به شرط اینکه آموزشهای لازم به عموم مردم جامعه برای اصلاح سبک زندگی داده شود، در حالی که متأسفانه اطلاع رسانی عمومی درباره دیابت در کشور ما ضعیف است.
 
نیکوسخن گفت: یکی از مهمترین مشکلات بیماران دیابتی و افراد در معرض ابتلا، نبود آموزشها و مشاورهای مربوط به این بیماری ‌زیر پوشش بیمه‌هاست، در حالی که در کشوری مانند سوئد بیمه‌ها هیچ خدمت و داروی این بیماری را پوشش نمی‌دهند مگر اینکه حداقل 15 ساعت آموزش و مشاوره این بیماری به فرد داده شود.
 
مدیر عامل انجمن دیابت ایران گفت: یکی از نیازهای مبرم بیماران دیابتی که تحت پوشش بیمه نیست، نوار تست قند خون است که هر قوطی آن 40 هزار تومان قیمت دارد و هر ماه باید 3 بسته از آن را استفاده کنند، یعنی هر ماه فقط 120هزار تومان هزینه این نوار برای هر بیمار دیابتی می‌شود.
 
نیکوسخن افزود: انسولین یک شرکت معتبر که به صورت قلمی وارد کشور می‌شود نیز فقط در صورت تجویز پزشک متخصص یا فوق متخصص زیر پوشش بیمه است که امیدوایم برای کاهش هزینه بیماران تجویز پزشک عمومی نیز توسط بیمه‌ها قبول شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha