دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 60313

كار درست این است كه گوشت را در فریزر نگذاریم و همان‌طور تازه آن‌ را مصرف كنیم. یخ بستن و باز شدن یخ تا حدودی مواد مغذی گوشت را از بین می برد اما زندگی ما طوری نیست كه وقت آن را داشته باشیم كه بتوانیم هر روز خرید برویم و مواد غذایی تازه بخریم.

فوت و فن‌های استفاده«سالم» از فریزر
سلامت نیوز :  كار درست این است كه گوشت را در فریزر نگذاریم و همان‌طور تازه آن‌ را مصرف كنیم. یخ بستن و باز شدن یخ تا حدودی مواد مغذی گوشت را از بین می برد اما زندگی ما طوری نیست كه وقت آن را داشته باشیم كه بتوانیم هر روز خرید برویم و مواد غذایی تازه بخریم. پس بهتر است روش‌هایی را یاد بگیریم كه هدر رفتن فواید مواد غذایی به حداقل برسد. خیلی از فروشگاه‌ها، گوشت را همان‌طور یخ‌بسته می‌فروشند پس بهتر است خرید گوشت یخ بسته را بگذارید برای وقتی كه می‌خواهید از خرید به خانه برگردید تا در فاصله رسیدن به خانه و گذاشتن گوشت در فریزر، یخ آن آب نشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها ؛ اگر بسته‌بندی كارخانه‌ای گوشت را باز كردید باید باز هم آن را بسته‌بندی كنید تا گوشت به‌اصطلاح نسوزد. سوختن در فریزر یعنی خشك شدن بخشی از ماده غذایی كه در ارتباط با هوای سرد فریزر بوده و این سوختگی، گوشت را كاملا خراب می‌كند. گوشت را هم باید بسته‌بندی كرد و در فریزر گذاشت. شما باید آن را طوری بسته‌بندی كنید كه به هیچ وجه هوا به آن نخورد چون تكه كردن گوشت یخ زده سخت است، پس بهتر است قبل از بسته‌بندی آن را تكه تكه كنید. تكه‌ها را به همان تعدادی كه معمولا مصرف می‌كنید در كیسه فریزر بگذارید و هوای آن را كاملا خالی كنید تا هر بار فقط آن بخشی كه لازم دارید را از فریزر درآورید و مصرف كنید. هوای كیسه را كاملا خالی كنید و در كیسه را هم گره بزنید و مواظب باشید استخوان مرغ با كیسه در تماس نباشد تا آن را پاره كند.

یادتان باشد تاریخ گذاشتن گوشت در فریزر را با یك برچسب روی بسته‌بندی آن یادداشت كنید. این‌طوری گوشتی كه دیرتر گذاشته‌اید را زودتر مصرف خواهید كرد. درجه حرارت فریزر برای تازه نگه داشتن گوشت، حدود منفی 18 درجه است. بهترین راه برای باز كردن یخ گوشت، این است كه از شب قبل گوشت را از فریزر بیرون بیاورید و در طبقات پایینی یخچال بگذارید تا به تدریج یخ آن آب شود. گوشت قرمز و گوشت مرغ را می‌توانید تا 6 ماه بدون نگرانی در فریزر نگه دارید. برای ماهی این زمان به 3 ماه تقلیل پیدا می‌كند. البته گوشت یخ بسته هیچ وقت ویژگی‌های گوشت تازه را ندارد و بهتر است سعی كنید زمان نگهداری در فریزر را به حداقل برسانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha