سلامت نیوز :12روز پس از وقوع طوفان شدید در آمریکا ساکنان نیویورک و نیوجرسی هنوز در تاریکی و سرما و وحشت از غارتگران به سر می‌برند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ طوفان شدید سندی که در 22 اکتبر 2012 از دریای کارائیب آغاز سواحل جامائیکا، هائیتی، باهاما، کوبا و جمهوری دومینیکن را طی کرد پس از آن به طرف سواحل شرقی و شمال شرقی آمریکا کشیده شد.

این طوفان در چند سال اخیر شدیدترین طوفان در این منطقه بوده است که خسارت زیادی بر جا گذاشته است.با گذشت 12 روز از طوفان شدید سندی ساکنان نیویورک و نیوجرسی همچنان در سرما و در تاریکی به سر می‌برند.این در حالی است که چراغ ها هنوز برای 350 هزار قربانی این طوفان خاموش است و در حال حاضر ساکنان ازغارتگران ترسان هستند.

مایک دوقرتی بر روی تابلویی بر روی خانه سیل زده خود در منطقه "بل هاربور"  این پیام هشدار را نوشته بود که «اگه بیایید جلو شلیک می‌کنم».در روز حومه‌ شبه‌جزیره «راک‌وی» همهمه‌ای از فعالیت‌هایی که صورت گرفته، به وجود آمده زیرا مردم درگیر پاک کردن آثار طوفان سندی هستند.

بولدوزرها کوههای پراکنده شده در سطح شهر را بیرون کشیدند، ژنراتورها نیز آب جمع شده توسط  سیل در خانه‌ها را بیرون کشیدند.اما در شب، این منطقه بدون برق، تبدیل به یک مکان سرد، تاریک و متروک شده است.

دوقرتی که در اداره پلیس تعهد داد تا زمانی که مجبور نشده است از اسلحه خود استفاده نکند. گفت: برخی از افراد در تلاش هستند تا شبها در خانه‌ها‌ی پایین این خیابانها را بشکنند اما پلیس آنها را جدی نمی‌گیرد.الیزابت مک براید، معلم مدرسه ابتدایی، لباس‌های خیس شده را در یک کیسه پلاستیکی قرار داده و چند متر آن طرف‌تر از خانه خود رها می‌کند. او نگران تعداد غریبه‌هایی است که به همسایگی آنها می‌آیند.

وی گفت: خانه‌های میلیون دلاری در خیابانها وجود دارد و مردم شاهد این فرصت‌ها هستند.به دلیل اینکه برق قطع است او هر شب به خانه خواهرش کوچ می‌کند و مطمئناً هر کسی می‌تواند در نبود او وارد خانه اش شود.این معلم 30 ساله افزود: پوشش گاه به گاه تلفن همراه از آسیبهای دیگر  اوست.نزدیک به دو هفته پس از طوفان شدید رد پای ویرانی وسیعی از نیویورک و نیوجرسی همچنان مشهود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha