سلامت نیوز : رییس دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: اجرایی شدن طرح پزشک خانواده به ثبت‌نام پزشکان عمومی در این طرح نیاز دارد و در نوبت بعد پزشکان متخصص باید در سامانه وارد شوند که با صحبت‌هایی که شده برخی متخصصان موافقت خود را برای حضور در این طرح اعلام کرده‌اند و دیگر متخصصان نیز نیاز است که اعتمادشان جلب شود.

دکتر عبدالرسول نیک‌خوی در گفت‌وگو با (ایسنا)‌، اظهار کرد: با توجه به این‌که در این طرح، تامین کلیه هزینه‌ها بر عهده سازمان‌های بیمه‌گر است و این سازمان‌ها سابقه مناسبی ندارند، برخی متخصصان از بیمه‌ها اعتمادی قطعی می‌خواهند.وی افزود: به تازگی گروهی از سازمان‌های بیمه‌گر با پزشکان، متخصصان، داروخانه‌ها، مراکز رادیولوژی و دیگر مراکز درمانی مرتبط جلسه‌هایی را برگزار کرده و در این زمینه قول‌های مساعدی داده‌اند.

نیک‌خوی تصریح کرد:‌ هدف این است که پزشکان و متخصصان داوطلبانه در این طرح شرکت کنند که اگر این گونه نباشد موفقیت چندانی از طرح پزشک خانواده به دست نمی‌آید. اگر سازمان‌های بیمه‌گر تعامل بهتری داشته باشند امیدواریم که طرح پزشک خانواده در سال 91 در بهبهان اجرا شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: به دلیل تعدد ارگان‌های مرتبط با این طرح، ستاد راهبردی و اجرایی طرح پزشک خانواده تشکیل شده است.وی تصریح کرد:‌ ممکن است برخی مردم با این طرح مشکل داشته باشند و نپسندند که تنها یک پزشک داشته باشند ولی باید بدانند که این گونه بهتر است. پزشک بهتر از فرد می‌داند که بیمار را به چه متخصصی ارجاع دهد تا مشکلی ایجاد نشود ولی خود بیماران ممکن است نتوانند متخصص خود را درست انتخاب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha