مسوولان بهداشتی انگلیس اعلام كردند: شیوع تب برفی در این كشور كه خسارت مالی زیادی ببار آورده است از یك آزمایشگاه و علت آن انسانی بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازشبكه خبری سی.ان.ان به دنبال شیوع موج جدید تب برفی در انگلیس كه مقامات این كشور را شوكه كرده، تحقیقات اولیه مبین وجود علت انسانی در این موج جدید الودگی است.

از مهم‌ترین منابع صادراتی محصولات غذایی این كشور گوشت قرمز است و به همین دلیل اعلام اولیه شیوع تب برفی موجب ممنوعیت واردات گوشت ازانگلیس توسط كشورهای اروپایی و آمریكا شده است.

بررسی‌ها حاكی از ان است كه دو ازمایشگاه واقع در نزدیكی محل شیوع تب برفی احتمالا منشا شیوع بیماری است كه یكی از این ازمایشگاهها متعلق به دولت انگلیس است.

بگفته مقامات بهداشتی انگلیس به احتمال قوی عدم رعایت ضوابط ایمنی در یكی از این ازمایشگاهها موجب رخنه عامل بیماری زا به بیرون و الودگی منابع دامی نزدیك محل ازمایشگاه شده است.

هرچند این امر خود مبین غفلت انسانی در شیوع بیماریهای واگیر دار است كه می‌تواند پیامدهای سنگین مالی داشته باشد،اما به هر حال اثبات این امر حداقل می‌تواند بسرعت مانع گسترش بیماری و ممانعت از تكرار فاجعه اقتصادی شود كه در سالهای اخیر موجب وارد امدن زیان ‪ ۱۶‬میلیارد دلاری به صادرات محصولات گوشتی انگلیس شد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha