سلامت نیوز : مریم تاجیک نگارش یک نمایش رادیویی با موضوع بیماری «دیستروفی» با عنوان «رویای خیس» را برای پخش از رادیو سلامت به پایان رساند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ تاجیک که نویسندگی این نمایش رادیویی را با عنوان «رویای خیس» بر عهده دارد و به تازگی نگارش آن را به پایان رسانده است، در گفت‌وگویی با خبرنگار سرویس رادیو ایسنا، گفت: «دیستروفی» از جمله بیماری‌های شایع و خاص است که مردم اطلاعات کافی از آن ندارند؛ به همین خاطر قرار است به زودی یک نمایش رادیویی درباره‌ی این بیماری جهت بیشتر آشنا شدن مردم با آن برای پخش از رادیو سلامت نیز ضبط و پخش شود.

وی اعلام کرد، این نمایش بر اساس واقعیت طراحی شده است و زندگی کودک 9 ساله‌ای را به تصویر می‌کشد که از این بیماری رنج فراوانی می‌کشد.

تاجیک افزود: دیستروفی یک بیماری ژنتیکی است که انواع مختلفی دارد و به حادترین نوع آن در نمایش «رویای خیس» می‌پردازیم که دیستروفی دوشن نام دارد. برای بیشتر آشنا شدن با این بیماری به انجمن آن رفتیم و با بیماران مختلفی که با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند آشنا شدیم. در این میان قرار است قصه زندگی پسر بچه‌ای 9 ساله‌ در نمایش روایت شود که روحیات خاصی دارد و گویا از همان کودکی مرد تربیت شده است.

این نویسنده‌ی رادیو درباره‌ی واقعی بودن داستان نمایش «رویای خیس» خاطرنشان کرد: طرح کلی این نمایش را که درباره‌ی بیماری دستیروفی است، درآورده‌ایم و اطلاعات دقیق به دست آورده‌ایم و با چندین مددکار و پزشک گفت‌وگو داشتیم تا بتوانیم یک داستان با طرح واقعی را برای مردمی که خیلی در جریان این بیماری و مشکلات بیمارانی از این دست نیستند، به تصویر بکشیم.

تاجیک در ادامه هدف اصلی از نگارش نمایش «رویای خیس» با موضوع بیماری دیستروفی را بیشتر شناخته شدن انجمن دستیروفی دانست و افزود: هدف اصلی شبکه رادیویی سلامت برای تولید چنین نمایشی معرفی این بیماری به مردم و اطلاع‌رسانی کامل آن است اما زمانی که خود من شخصا با مشکلات بیمارانی که به دیستیروفی مبتلا هستند آشنا شدم، احساس کردم رسالت شخص من به عنوان نویسنده نمایش رادیویی،‌ صرفا اطلاع‌رسانی و معرفی نیست بلکه علاوه بر اینها دلم می‌خواهد این انجمن توسط مردم بیشتر شناخته شود تا خیرین هم کمک کنند.

او اظهار کرد: دیستروفی از جمله بیماری‌های خاص است اما حمایتی که از بیماری‌های خاص می‌شود متاسفانه از این بیماری حمایت آنچنانی نمی‌شود.نمایش «رویای خیس» به نویسندگی مریم تاجیک و سردبیری مجید حیدری در شش قسمت 30 دقیقه‌ای برای پخش از شبکه رادیویی سلامت تهیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha