دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 60353

سلامت نیوز :مقامات بهداشتی انگلیس اعلام کردند شمار مبتلایان به آنفلوآنزای معده در این کشور افزایش چشمگیری داشته است.

مقامات «آژانس حفاظت از سلامت» انگلیس تاکید کردند که نرخ ابتلا به بیماری آنفلوآنزای معده یا عفونت «Norovirus» در این کشور 27 درصد افزایش یافته و علاوه بر این، شیوع این بیماری شش هفته زودتر از معمول نسبت به سال‌های پیش اتفاق افتاده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ کارشناسان این آژانس تاکنون 1207 مورد ابتلا به آنفلوآنزای معده را در تست‌های آزمایشگاهی انگلیس تایید کرده‌اند اما پیش‌بینی می‌شود که تعداد واقعی مبتلایان خیلی بیشتر از این آمار است چون بسیاری از بیماران برای تست دادن یا درمان به پزشک مراجعه نمی‌کنند.

جان هریس، متخصص همه‌گیرشناسی در «آژانس حفاظت از سلامت انگلیس» در همین رابطه خاطرنشان کرد که ظاهرا فعالیت Norovirus که عامل آنفلوآنزای معده است در سال جاری افزایش پیدا کرده و امسال از اواخر پاییز یعنی حدود شش هفته زودتر از معمول سال‌های قبل شایع شده است.

ویروس آنفلوآنزای معده موجب آشفتگی و ناراحتی ناگهانی در معده و اسهال استفراغ می‌شود که می‌تواند برای سالمندان، مبتلایان به بیماری‌های مزمن و نیز کودکان خردسال خطرناک‌تر باشد. مهم‌ترین عامل انتقال این ویروس عدم شست‌وشوی مناسب دست‌ها و رعایت نکردن اصول اولیه بهداشتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha