سلامت نیوز : نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت: ارایه خدمات بهداشتی درمانی باید متناسب با نیازهای مناطق شهری باشد.

جیهان طویلا در نشست اعضای هیات رییسه و معاونین دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: کمک به توسعه سیستم بهداشتی یکی از اهداف سازمان بهداشت جهانی در ایران محسوب می‌شود.نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با اشاره به گزارش ارایه شده در خصوص سلامت مادران باردار و کودکان در مازندران گفت: جمعیت جوان یکی از گروه‌های هدف در منطقه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ طویلا با بیان اینکه جمعیت جوان به خدماتی نیاز دارد که باید به آن توجه شود، گفت: این افراد به غیر از تولیدمثل با مشکلاتی از قبیل فشار خون، دیابت، کاهش فعالیت بدنی، مصرف سیگار روبه رو هستند و یا روبه رو خواهند شد.وی خاطرنشان کرد: توجه به سلامت جسم و روح جوانان نیازمند تعامل چندین سازمان است در حالی که به نظر می رسد در ایران توجه جدی به این افراد نمی‌شود.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با اشاره به اینکه فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حوزه‌های سلامت به ویژه پزشک خانواده نظرم را جلب کرده است، افزود: این دانشگاه می‌تواند برای تبادل تجربیات با سایر دانشگاهها ارتباط برقرار کند.

وی تاکید کرد: پزشک خانواده یکی از راه‌های جدید در ارتقا سلامت خانواده‌ها محسوب می شود.وی هدف اصلی اجرای طرح پزشک خانواده را کم کردن فاصله‌ها و استفاده همگان از امکانات موجود و عدالت اجتماعی عنوان کرد و گفت: این طرح در ارتقاء وضعیت سلامت به ویژه در مناطق شهری حائز اهمیت است.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با تاکید بر ارایه خدمات بهداشتی درمانی متناسب با نیازهای مناطق شهری اظهارداشت: آمادگی و تیم مجری طرح پزشک خانواده در موفقیت آن تاثیرگذار است.

طویلا با بیان اینکه ایران در حوزه سلامت فعالیت‌های خوبی داشته است، گفت: باید به دنبال راه های جدید برای سلامت خانواده‌ها باشیم و پزشک خانواده می‌تواند یکی از این راه‌های جدید به شمار رود.وی میزان مرگ و میر زنان و کودکان را 2 شاخص مهم برای ارزیابی سلامت دانست و افزود: با توجه به آمارهای ارایه شده توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، این استان از وضعیت خوبی در منطقه برخوردار است.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با بیان اینکه کشور ایران در راه اندازی مراکز بهداشتی از سازمان بهداشت جهانی نیز پیشرو بوده است، افزود: در سال های گذشته مشکل اصلی در حوزه سلامت، مرگ و میر مادران باردار و کودکان بوده است ولی با توجه به تغییر شیوه زندگی، مشکلاتی ازجمله چاقی، بیماریهای عفونی و ابتلا به سرطان نیز شیوع یافته است که باید به این مقوله نیز توجه کرد.

طویلا یادآور شد: ایران در رفع معضل محیط زیست از تجربه مرکز بهداشت محیط زیست در اردن باید بهره گیرد.وی در بخش دیگری از سخنانش به طبیعت زیبای مازندران اشاره کرد و گفت: این ظرفیت توجه و مسولیت ما را نسبت به محیط زیست افزایش می‌دهد.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران دفع زباله و وجود زباله های جامد در رودخانه ها را برای محیط زیست و سلامت جانداران مضر خواند و اظهار داشت: ایران با مرکز بهداشت محیط زیست مستقر در اردن ارتباط برقرار نماید و از تجربیات آنها برای ارایه راه حلهای زیست محیطی استفاده کند تا این مسایل به حداقل برسد.

جیهان طویلا با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران استراتژی لازم برای حل مشکل محیط زیست را باید به کار گیرد، گفت: به نظر من با آموزش جمعیت محیطی و استفاده از بهورزان می توان این مشکل را تا حدودی کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه به نظر می رسد مشکل محیط زیست در شهرها بیشتر است، گفت: تجربه کشور قبرس نشان می‌دهد در صورتی که به مردم مسولیت دهیم می‌توانند در این زمینه موثر باشند.نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران ادامه داد: طبیعت زیبا و تمیز منجر به جذب مسافر و توریست می شود.

گفتنی است، بازدید از مرکز بهداشتی شماره 5 ساری ، EOC و ستاد هدایت ، اطلاع رسانی و رسیدگی به امور درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران و نیز چگونگی اجرای طرح پزشک خانواده در مازندران از برنامه های نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران و هیات همراه آن در ساری بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha