انار آنتی‌اكسیدان زیادی دارد و به همین دلیل در كاهش ریسك بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان پروستات و سرطان سینه و سرطان‌های دیگر بسیار موثر است.

كاهش ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سرطان با مصرف انار
سلامت نیوز : دكتر دردانه حسین، متخصص تغذیه گفت: یك انار متوسط به وزن 280 گرم حاوی میزان زیادی كربوهیدرات است و مقدار بسیار كمی نیز چربی دارد. همچنین یك انار با این وزن حاوی 230 كیلو كالری انرژی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ دكتر دردانه حسین افزود: انار سرشار از ویتامین Cاست و به همین دلیل مصرف آن در دوران سرماخوردگی مفید است و نیز این میوه ویتامین Kو پتاسیم زیادی دارد.

وی افزود: مصرف انار میزان فشار خون و كلسترول را نیز كاهش می‌دهد. انار برای بیماران دیابتی نیز در حد مجاز مشكلی ایجاد نمی‌كند.وی تصریح كرد: برخی از مردم تصور می‌كنند كه انار آهن زیادی دارد در حالی كه این گونه نیست و آهن موجود در این میوه زیاد نیست. از میان مواد معدنی موجود در انار، میزان كلسیم زیاد است و دارای مقداری آهن، منیزیم و مس نیز هست.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز گفت: انار سرشار از ویتامینC  است و می‌تواند در كاهش ریسك بیماری‌های قلبی موثر باشد.وی ادامه داد: آب انار نیز همه این خواص را دارد ولی رب‌انار با حرارت دیدن، میزان زیادی از ویتامین c و املاح خود را از دست می‌دهد و مصرف آن به صورت تازه بیشتر توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha