سلامت نیوز : در تاریخ 15/7/91 طی مراسمی یک دستگاه آمبولانس اهدایی از سوی خانواده قره چمنی اصل به بیمارستان الزهراء (س) شهرستان تبریز تحویل شد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی مجمع خیرین سلامت ؛ در این مراسم که با حضور خانواده قره چمنی اصل و مسئولین محترم دانشگاه علوم پزشکی و اعضای محترم هیأت مدیره مجمع خیرین سلامت آذربایجان شرقی برگزار گردید ابتدا آقای مشهوری رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین سلامت استان ضمن ارائه گزارش از فعالیت ها و همت خیرین ، از تلاش و گذشت همه نیکوکاران بویژه خانواده قره چمنی اصل تجلیل کرد .

در ادامه این مراسم حضرت آیت الله مجتهد شبستری نماینده محترم مقام معظم رهبری و امام جمعه تبریز طی سخنانی گفت : فعالیت خیرین سلامت در عرصه تجهیز مراکز درمانی و بهداشتی استان ، همواره مایه خیر و برکت در ارتقای شاخص های سلامت در منطقه بوده است .  

وی با تاکید بر این که قدم نهادن درعرصه کاهش مشکلات درمان بیماران مشمول جزای خیرخواهانه در دنیا و آخرت است خاطرنشان ساخت : تعداد زیادی از بیماران از شهرهای اطراف و کشورهای همسایه برای مداوا به تبریز سرازیر می شوند ، اما تعداد و تجهیزات بیمارستان های این شهر جوابگوی نیاز بیماران نیست .

امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت فعالیت خیرین در عرصه بهداشت و درمان گفت : خیرین همانگونه که در حوزه های مختلفی همچون مدرسه سازی و مسکن سازی وارد میدان شده و اقدامات خوبی انجام داده اند ، در حوزه سلامت نیز تقویت نیروی خیرین سلامت ضروری است .

آیت الله شبستری با بیان اینکه فعالیت خیرین سلامت تنها به تجهیز یا ساخت بیمارستان اختصاص ندارد افزود : بیماران بی بظاعت ، نیازمند حمایت های مالی مردم مؤمن نیز هستند تا به زودی سلامتی خود را به دست آورند .

وی ادامه داد : بودجه بخش دولتی به تنهایی نمی واند تمام نیازهای حوزه سلامت را تأمین کند بنابراین ورود مردم خیّر در عرصه سلامت می تواند کمک ارزنده ای به بیماران باشد ؛ در حقیقت تحقق عدالت درمانی در سراسر کشور ، نیازمند عزم جدی دولت و نیات خیرین سلامت برای بهره مندی اقشار بی بضاعت از خدمات بهداشتی است .

امام جمعه تبریز با قدردانی از اقدام خیر تبریزی در اهدای یک دستگاه آمبولانس به بیمارستان الزهراء (س) اظهار داشت :در زمان بروز حوادث پیش بینی نشده مانند زلزله ، کمبود تجهیزات پزشکی و آمبولانس موجب از دست رفتن تعداد بیشتری از هموطنان می شود .

وی خواستار همکاری دیگر مراکز و تجمع های نیکوکاری در عرصه سلامت شد و گفت : خوشبختانه با آغاز فعالیت مجمع خیرین سلامت استان ، شاهد اقدامات ارزنده و ارزشمند در مساعدت و یاری به بیماران بی بضاعت استان هستیم که تداوم چنین اقدامات ، ضرورتی انکار ناپذیر است .

خاطر نشان می شود این دستگاه آمبولانس مجهز به کلیه دستگاه های تخصصی و بهداشتی مثل احیاء بیمار ، شوک ، تنفس مصنوعی اکسیژن ، ساکشن و ... بوده که با مبلغی نزدیک به یک میلیارد ریال توسط خانواده محترم قره چمنی اصل خریداری و به بیمارستان الزهرا (س)  شهرستان تبریز اهداء شد .

مجمع خیرین سلامت کشور نیز به سهم خویش از خدای منان برای این خانواده نیک اندیش ، تقاضای اجر معنوی و طول عمر دارد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha