معاون فنی انتقال خون استان تهران، بر واردات کیت های دارای کیفیت استانداردهای جهانی برای نگهداری خونهای اهدایی تاکید کرد.

دکتر مجید زیدی با اشاره به وجود خطاهای انسانی در انتقال خون، به مهر گفت: شرکت های سازنده کیت ها، به سمتی می روند که محصولات آنها از حساسیت بالایی نسبت به نگهداری خونها برخوردار می شود.

وی بر واردات کیت های مورد نیاز کشور، از کشورهای اروپای غربی و آمریکای شمالی، تاکید کرد و افزود: سازمان انتقال خون ایران، در خصوص واردات کیت های خونی، از این نقاط جهان، تاکید دارد. زیرا، کیت هایی که در این کشورها تولید می شود، بالاترین استانداردهای جهانی بهداشت را دارد.

معاون فنی انتقال خون استان تهران، کنترل کیفی و تست های غربالگری در اهدای خون را مورد توجه قرار داد و گفت: با اتوماسیون سیستم تست های غربالگری که در حال حاضر انتقال خون استان تهران به این سیستم تجهیز شده است، درصد خطا صفر می شود که بر همین اساس، سیستم اتوماسیون تا پایان امسال در 20 استان دیگر نیز، راه اندازی خواهد شد.

زیدی در تشریح این سیستم، افزود: نمونه های غربالگری در این سیستم تست می شود و اگر خطای انسانی رخ داده باشد، دوباره مورد آزمایش قرار می گیرد و در نهایت درصد خطاها به صفر می رسد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha