دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6040

رییس شبكه بهداشت و درمان كرج گفت: 45 چایخانه سنتی در كرج به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی و تخلف از سوی شبكه بهداشت و درمان كرج تعطیل شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر كبری جودكی در جلسه كار گروه بهداشت و درمان كرج با بیان این مطلب گفت: طبق ماده 13 قانون عرضه قلیان، در كنار مواد غذایی و آشامیدنی غیر بهداشتی است، اما اگر قلیان‌ سراها جدا از مكانهای عرضه مواد غذایی و آشامیدنی باشند، مانعی ندارد.

وی افزود: از حدود یك ماه گذشته به تمامی مراكز عرضه قلیان به دلیل عدم رعایت قانون احراز شده شبكه بهداشت و درمان كرج اخطار داده و از صاحبان این مكان‌ها خواسته شد تا در مدت زمان كوتاهی اقدام به جمع آوری قلیان‌ها كنند.

جودكی اظهار داشت: تاكنون طبق بررسی‌های انجام شده از 62 چای خانه سنتی بازدید به عمل آمده و در پی آن 45 مركز ارائه قلیان به دلیلی بی توجهی به تذكرات شبكه بهداشت و درمان كرج در خصوص جمع آوری قلیان‌ها تعطیل شد.

وی یادآور شد: در بررسی نهایی انجام شده مشخص شد، فقط در 5 چایخانه‌ سنتی قوانین احراز شده شبكه بهداشت و درمان كرج را برای عرضه قلیان رعایت كرده‌اند.

همچنین سید علی حسینی نماینده دادستانی كرج در شبكه بهداشت كرج در خاتمه جلسه خاطرنشان كرد: در مواردی كه قلیان سراها غذا عرضه می‌كنند این وضعیت مطابق با بهداشت عمومی نیست و در این شرایط شبكه بهداشت و درمان كرج با همكاری ارگانهای مربوطه اقدام به جمع آوری قلیان‌ سراها خواهد كرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha