سلامت نیوز :ناصر استاد صبح امروز در سمینار اولین آزمایشگاه هوشمند که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد تشکیل دانشکده مجازی را از سرفصل‌های نوین در دانشگاه علوم پزشکی تهران دانست و افزود: دانشکده مجازی در ابتدای سال 90 برای کمک به سیستم آموزشی جبران کمبود فضای فیزیکی و پوشش آموزشی به وجود آمد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: ۳ گروه آموزشی اصلی با عنوان یادگیری الکترونیکی در آموزش، مجازی سازی آموزش‌های حضوری و آموزش سلامت الکترونیک در این دانشکده مجازی فعال شده است.به گفته استاد بر اساس برنامه چهارساله دانشگاه علوم پزشکی تهران باید تا سال 92 هر یک از دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران حداقل یک رشته مجازی داشته باشند.

رئیس دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران ثبت نام دانشجویان را از طریق نرم‌افزار یکی از نکات مثبت عنوان کرد و گفت: امیدواریم از بهمن‌ امسال رشته‌های موجود مجازی‌سازی شود و اساتید دانشجویان درس‌های مورد نظر را از طریق اینترنت در دسترس داشته باشند. چرا که در این دانشکده شرایطی فراهم می‌شود تا اساتید خارج از ساعت درسی بتوانند در راستای آموزش با دانشجویان در ارتباط باشند.

استاد به برخی رشته‌هایی که قرار است در دانشکده مجازی علوم پزشکی تهران ایجاد شود اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی کارشناسی ارشد آموزش پزشکی، کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، PHD آناتومی، تخصص پزشک خانواده و کارشناسی پرستاری به طور نیمه حضوری از رشته‌های مورد نظر است.وی تأکید کرد: از بهمن امسال 20 تا 30 نفر از بین بهیاران از طریق آزمون در مقطع کارشناسی پرستاری نیمه حضوری جذب می‌شوند و از سال آینده 30درصد ظرفیت پذیرش از طریق کنکور سراسری خواهد بود.

جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد کنترل و نظارت غذا و دارو خبر دیگری بود که رئیس دانشکده مجازی علوم پزشکی تهران اعلام کرد و گفت: از مهر سال آینده در این مقطع دانشجو پذیرش خواهیم کرد.

وی به ایجاد سامانه‌های مختلف در راستای دانشکده مجازی اشاره کرد و گفت: سامانه «سرمد» و سامانه «استاد» دو سامانه‌ای هستند که برای پیشبرد اهداف دانشکده مجازی راه‌اندازی شده است. در سامانه سرمد (سامانه راند مجازی دانشگاه) که نسخه دوم آن از بهمن‌ راه‌اندازی می‌شود حتی افراد در سطح بین‌المللی نیز می‌توانند وارد شوند و در بخش‌های بالینی مورد استفاده قرار گیرد. در این سامانه از فروردین سال 90 تا کنون 80 راند مجازی برگزار شده است.

وی خاطنشان کرد: سامانه استاد (سامانه توانمندسازی اعضای هیئت علمی دانشگاه) نیز در راستای تربیت مدرس الکترونیک و پاسخگویی به نیازهای اساتید در دانشکده مجازی راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشکده مجازی به خرید و راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال اشاره کرد و گفت: نمونه این کتابخانه فقط در مجلس شورای اسلامی و نهاد ریاست جمهوری وجود دارد. در حال حاضر 80 جلد کتاب لاتین در زمینه آموزشی و 1982 کتاب الکترونیک و مقالات مختلف در قالب PDF در این کتابخانه وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha