سلامت نیوز : اسماعیل محمودیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا افزود: شهرستان نکا در حال حاضر دارای حدود 50 بیمار دیالیزی است که از این تعداد ما به تنها هشت نفر می‌توانیم خدمات ارائه دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی اظهار داشت: خدمات‌رسانی به بیماران دیالیزی سه بار در هفته و به مدت پنج تا شش ساعت انجام می‌شود و با تجهیز بیمارستان به مرکز دیالیز می‌توانیم خدمات‌رسانی بیشتری به بیماران داشته و از رفت و آمد و مشکلات ناشی از آن در این بیماران بکاهیم.مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا ادامه داد: تنها دارای سه تخت دیالیز هستیم که باید تجهیز بیمارستان‌ها تخت‌های دیالیز در دستور کار قرار گیرد تا از مشکلات بیماران کم شود.

محمودیان گفت: شهرستان نکا همچنین 78 بیمار تالاسمی نیز دارد که به تعدادی از آنان خدمات ارائه می‌دهد و بقیه بیماران به شهرهای همجوار ساری و بهشهر برای درمان می‌روند.وی افزود: این شهرستان با داشتن بودن دو بیمارستان بوعلی و امام حسین(ع) تنها چهار تخت آی سی یو در بیمارستان تامین اجتماعی بوعلی دارد و نیازمند تخت‌های بیشتری در این مورد هستیم.

وی اظهار داشت: افتتاح و بهره‌برداری از بیمارستان امام حسین(ع) نکا با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال از جمله کمک مسئولان به شهرستان بوده که در دولت دهم به بهره‌برداری رسید.محمودیان خاطرنشان کرد: تاکنون 529 هزار نفر به این بیمارستان مراجعه کردند و 291 هزار نفر نیز به بخش اورژانس آن مراجعه کردند.وی ادامه داد: 2 هزار و 694 جراحی بزرگ و بیش از 4 هزار و 500 جراحی کوچک در این بیمارستان انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا ضریب اشتغال تخت‌های بیمارستان نکا را بالای 100 درصد عنوان کرد که این ضریب اشتغال در شهریور ماه به 106 درصد رسیده بود که بیانگر ارائه خدمات است و اگر فضای بیشتری داشته باشیم خدمات بیشتری ارائه می‌شود و شهروندان به شهرهای مجاور نمی‌روند.محمودیان در ادامه گفت: نکا بیشترین مراکز بهداشتی و درمانی استیجاری استان را داراست و در این رابطه نیازمند فضای مناسب بهداشت و درمان هستیم.

وی افزود: احداث ساختمان مسکونی برای متخصصان غیربومی، احداث اورژانس، تجهیز بیمارستان، تشکیل صندوق حمایت از بیماران نیازمند، احداث بخش آی سی یو، احداث مرکز مشاوره درمانی برای بیماران روانی و ... از جمله اولویت‌های حوزه سلامت شهرستان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha