سلامت نیوز : رییس‌جمهور با ابراز رضایت از پیشرفت کشور در زمینه‌های پزشکی و درمانی اظهار کرد: روند حرکت کشور ما در زمینه بهداشت و درمان و علوم پزشکی روند خوب و پرشتابی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ محمود احمدی‌نژاد در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید نخستین و قدیمی‌ترین بیمارستان ایران (بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سینا)‌ در خیابان امام خمینی تهران با اشاره به اهمیت موضوع سلامت و درمان گفت: امروز اهمیت سلامت و درمان آنقدر آشکار است که مردم حجم قابل توجهی از منابع خود را به آن اختصاص می‌دهند و سرمایه‌گذاری وسیعی در ارتباط با سلامت و بهداشت اختصاص پیدا می‌کند.

وی با اشاره به پیشرفت کشور در رمینه‌های پزشکی افزود: شاهد این هستیم که هر روز خدمات جدیدی چه در توسعه دانش و پژوهش و رسیدن به سطوح بالای علمی و تخصصی در این زمینه و چه در ارائه خدمات گوناگون درمانی ارائه می‌شود و امیدوارم که این روند با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند و به نقطه‌ای برسیم که به لحاظ دانش پزشکی، بهداشت و درمان به عنوان کشوری مرجع نه در منطقه بلکه در جهان شناخته شویم و این استعداد در کشور ما وجود دارد.

رییس‌جمهور با اشاره به سابقه و پیشرفت علمی ایران اظهار کرد: در حال حاضر به لطف خداوند بهترین متخصصان پزشکی و کادر پزشکی در کشور وجود دارد و مدیریت خوب خانم دستجردی - وزیر بهداشت - و وجود این متخصصان و کادر پزشکی خوب راه را باز می‌کند تا استعدادهایی که در این زمینه وجود دارد بهتر از گذشته شکوفا شود و در خدمت جامعه بشری قرار گیرد.

احمدی‌نژاد همچنین به سابقه بیمارستان سینا اشاره کرد و گفت: بیمارستان سینا تاریخ پزشکی جدید ایران است و ساختمان جدید بنا شده در این بیمارستان از وزارت آموزش و پرورش به وزارت بهداشت واگذار شده و در واقع یک ساختمان اداری به بیمارستان تبدیل شده و انجام این کار زحمت زیادی را به همراه داشته است و مدیران گوناگون و دلسوز تلاش کرده‌اند تا این اتفاق بیفتد و امروز این ساختمان جدید افتتاح شود.

وی در ادامه، از زحمات رییس بیمارستان سینا تقدیر کرد و ادامه داد: طراحی، تجهیزات و ساخت این بیمارستان، ایرانی است و این یک امر مبارک است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "با توجه به قدمت بیمارستان سینا، این بیمارستان یک میراث فرهنگی است و باید آن را حفظ کنیم"، افزود: در کنار این موضوع باید کارکردهای بیمارستان را نیز توسعه داد و بخش‌های قدیمی بیمارستان را نیز با برنامه‌ریزی بازسازی کرد، چراکه این بیمارستان یکی از مراکز اصلی مراجعه مردم عمدتا از مناطق مرکزی و جنوب تهران است.

رییس‌جمهور همچنین از وزیر بهداشت خواست که بازسازی دیگر بیمارستان‌های جنوب تهران را نیز در دستور کار قرار دهد و در این ارتباط افزود: حتی بیمارستان امام خمینی (ره) نیز نیاز به بازسازی دارد؛ البته آقای لاریجانی گفتند که کارهایی در این زمینه در این بیمارستان شروع شده است.

وی با اشاره به وسعت و جمعیت تهران و نیاز به وجود بیمارستان‌های بیشتر اظهار کرد: از طلیعه پیشرفت‌های ما در عرصه پزشکی پیداست که در آینده از نقاط مختلف دنیا جهت درمان به ایران بویژه تهران می‌آیند و در این ارتباط نیاز است که ما بیمارستان‌های مجهز داشته باشیم.

احمدی‌نژاد در ادامه، از کادر بیمارستان از جمله کادر پزشکی، پرستاری و بهیاری آن تقدیر و تشکر کرد.در این مراسم، مرضیه وحیده‌دستجردی - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - و همچنین دکتر غلامرضا پورمند - رییس بیمارستان سینا - به ایراد سخنرانی و ارائه گزارش پرداختند.با افتتاح ساختمان جدید بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سینا، 319 تخت به ظرفیت تخت‌های این بیمارستان اضافه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha