سلامت نیوز :مطالعات جدید حاکی از این است کودکانی که قبل از رسیدن به 9 ماهگی ماهی خورده‌اند احتمال ابتلا به مشکلات تنفسی در آنها 50 درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ متخصصان در دانشگاه گوتنبرگ در سوئد دریافتند نوزادانی که تا قبل از اینکه 9 ماه آنها کامل شود با ماهی تغذیه شوند احتمال ابتلا به خروسک که از علائم آن صدای خس خس سینه است درسالهای بعد در آنها کاهش می‌یابد.متخصصان اظهار کردند: والدین باید به نوع تغذیه در نوزادان بیشتر اهمیت دهند.

اما گوکسر مسوول این مطالعه اظهار کرد: خس خس مکرر، یک مشکل بالینی بسیار شایع در کودکان پیش دبستانی است و نیاز به درمان پزشکی دارد.متخصصان بر روی کودکان بررسی‌هایی انجام دادند و دریافتند نوزادانی که تا قبل از 9 ماهگی ماهی مصرف کرده‌اند احتمال ابتلا به بیماری تنفسی در آنها کاهش می‌یابد.

ماهی منبع خوبی از پروتئین، ویتامین‌ها و غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است که می‌تواند برای سلامتی قلب مفید باشد. در حال حاضر به بزرگسالان توصیه می‌شود حداقل دو وعده ماهی در رژیم غذایی هرهفته خود مصرف کنند.

در سال 2009 گروه دیگری از متخصصان سوئدی دریافتند نوزادانی که مادران آنها در دوران بارداری روغن ماهی مصرف کرده‌اند 16 درصد کمتر احتمال ابتلا به اگزما و 13 درصد کمتر احتمال ابتلا به آلرژی‌های غذایی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha