سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 60422

سلامت نیوز :متخصصان اطفال در یک مطالعه جدید تاکید کردند که فقط هفت دقیقه ورزش روزانه برای حفظ تناسب اندام کودکان کافی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ شاید همه ما بارها در تلویزیون یا پشت جلد مجلات پزشکی این نوشته را دیده و خوانده‌ایم که فقط 5 تا 10 دقیقه ورزش روزانه برای حفظ سلامتی کافی است. هر چند اکثر ما بدون این که لحظه‌ای بیندیشیم از این پیام‌های سلامتی بی‌توجه می‌گذریم اما جالب است بدانید که این توصیه واقعا صحت دارد.

به گزارش روزنامه تخصصی مدیکال دیلی، ریچارد لوانزوک متخصص دانشکده پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه آلبرتا در آمریکا با بیان این مطلب یادآور شد: هر چند فقط هفت دقیقه ورزش روزانه به حفظ تناسب اندام کودکان کمک می‌کند اما متاسفانه بسیاری از فرزندان ما این فرصت استثنایی را از دست می‌دهند.

دکتر لوانزوک افزود: مطالعات ما نشان می‌دهد که کودکان برای اینکه از مزایای ورزش کردن برای حفظ سلامت خود بهره‌مند شوند نیاز به فعالیت‌های بدنی سنگین و طولانی ندارند بلکه همین هفت دقیقه نیز برای سالم و شاد زیستن کودکانمان کافی است.این مطالعه نشان می‌دهد که تقریبا 70 درصد از وقت کودکان صرف فعالیت‌های کم تحرک و نشستن می‌شود و بعلاوه دختران کمتر از پسران تحرک و فعالیت بدنی دارند.این مطالعه در مجله «آرشیو طب اطفال و نوجوانان» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha