سلامت نیوز :مدیر کل سلامت شهرداری تهران از گردش 125 تاکسی سلامت در محلات‌ تهران به منظور اطلاع رسانی در خصوص دیابت در روز چهارشنبه 24 آبان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد مهدی گلمکانی در سمینار دیابت و عوارض آن که در بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد، درباره نقش سازمان‌های دولتی و مردمی در آموزش دیابت عنوان کرد: برنامه‌های متعددی در این خصوص در مناطق 22 گانه شهرداری تهران تدارک دیده شده است.وی ادامه داد: هدف اصلی فعالیت شهرداری در بخش سلامت این است که بتوانیم شرایط یک زندگی خوب را برای شهروندان خود فراهم کنیم.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه بایستی برای جلب مشارکت‌های مردمی در ساختار سلامت، قالب مشخصی را طراحی می‌کردیم، عنوان کرد: به همین علت در شهرداری تهران با رویکرد محله محوری، 374 خانه سلامت راه اندازی شد.وی افزود: تمامی این خانه‌های سلامت، شورای سلامت محله دارند که مردم، NGO های مختلف و برخی دستگاه‌ها در آن عضو هستند. همچنین 10 کانون سلامت محور برای هر خانه سلامت تعریف شده است که کانون سلامت سالمندان، مادر و کودک، معلولان و دیابت از جمله آنهاست.

گلمکانی با اشاره به اینکه کانون دیابت به منظور افزایش آگاهی شهروندان در خصوص این بیماری و چگونگی پیشگیری از آن پایه ریزی شده است، اظهار کرد: در هفته دیابت بیش از هزار و 100 برنامه در این خصوص ترتیب داده شده است.

منطقه 20 بالاترین و منطقه17 کمترین آمار مبتلایان به دیابت را دارند

وی در ادامه ضمن اعلام آماری در خصوص میزان شیوع دیابت در مناطق 22 گانه تهران در جمعیت بالای 30 سال گفت: این آمار بر اساس طرح سنجش عدالت به دست آمده است که بر اساس آن منطقه 20 دارای بالاترین آمار مبتلایان به دیابت و منطقه 17 دارای کمترین آمار مربوط به مبتلایان به دیابت است. همچنین مناطق 6،7 و 8 نیز نسبت به سایر مناطق آمار بالاتری از ابتلا به دیابت دارند که یک علت آن می‌تواند بالاتر بودن جمعیت سالمند ساکن در این مناطق باشد.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه 21 هزار و 941 نفر عضو کانون‌های پیشگیری از دیابت هستند، اظهار کرد: کانون‌های سلامت محور ظرفیت‌های خوبی برای مراکز تحقیقاتی‌ هستند.

گلمکانی با اعلام این خبر که فردا 125 تاکسی سلامت در محله‌های تهران حاضر می‌شوند، گفت: این تاکسی‌ها پیشگیری از دیابت را تبلیغ می‌کنند. اتوبوس دیابت نیز با همکاری چند بخش در محله‌های مختلف تهران مستقر شده که هدف آن در دسترس قرار دادن اطلاعات و آموزش‌های لازم در خصوص دیابت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha