سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 60426

سلامت نیوز : اتوبوس دیابت از هجدهم آبان تا اول آذرماه با استقرار در پارک ملت تهران با ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در زمینه دیابت پذیرای مسافران سلامت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر بیژن عموئیان مدیر اجرایی طرح اتوبوس دیابت در گفت وگو با خبرنگار «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: با استقرار اتوبوس دیابت در تهران، شهروندان پایتخت خدمات مشاوره‌ای رایگان در زمینه دیابت دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به تجهیز این اتوبوس با امکانات اولیه امدادی در حوزه دیابت خاطرنشان کرد: در کنار این اتوبوس، چادر امدادی نیز استقرار یافته و معاینه های اولیه از جمله اندازه گیری قد، وزن و آ‍زمایش اندازه گیری قند خون انجام می شود.

عموئیان با بیان اینکه اتوبوس دیابت برای دومین سال پیاپی در بوستان ملت تهران مستقر شده است، گفت: در صورت مشکوک بودن فرد مراجعه کننده به دیابت نوع یک یا نوع دو، وی به اتوبوس منتقل و پس از کنترل فشارخون، مشاوره لازم ارایه می شود.

وی تصریح کرد: با استقرار اتوبوس دیابت در مدت دو سال گذشته بیش از 10 هزار نفر از مردم پایتخت و دیگر شهرهای کشور آزمایش قند خون داده و خدمات مشاوره رایگان دریافت کردند.عموئیان، پخش فیلم آموزشی و توزیع بروشور درباره راههای کنترل بیماری دیابت و تغذیه صحیح را از فعالیت های این اتوبوس بیان کرد.

وی با اشاره به روز جهانی دیابت(23 آبان ماه) درباره ضرورت انجام آزمایش های قند خون برای افراد بالای 30 سال گفت: هفت تا 10 درصد از جمعیت کشور به دیابت نوع یک یا دو مبتلا هستند و این موضوع ضرورت انجام آزمایش ها را افزایش می دهد.

عموئیان تغذیه نادرست و استفاده از غذاهای آماده، کم تحرکی، استرس و افزایش وزن را در ابتلا به بیماری دیابت موثر دانست و گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری دیابت، باید آگاهی و اطلاع افراد درباره این بیماری افزایش یابد.

اتوبوس دیابت از روز یکشنبه هفته جاری به مناسبت روز جهانی دیابت، در بوستان ملت تهران مقابل در خیابان نیایش، مستقر شده و از صبح روز چهارشنبه به مدت یک هفته از ساعت 9 تا 17 آماده ارایه خدمات به شهروندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha