سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 60438

سلامت نیوز :رییس مرکز مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت از اتصال سامانه نرم افزاری دیابت به آزمایشگاه‌های مرجع خبر داد و اظهار کرد: از این طریق سعی می‌شود تا افراد مستعد شناسایی شده و بتوانند آموزش‌های لازم را برای پیشگیری دریافت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر کوروش اعتماد در سمینار دیابت و عوارض آن که در بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه هم اکنون با 366 میلیون نفر بیمار مبتلا به دیابت در جهان روبرو هستیم، گفت: پیش بینی می‌شود این آمار تا سال 2030 به 550 میلیون نفر برسد.

وی ادامه داد: 80 درصد از مبتلایان به دیابت در کشورهای با درآمد پایین زندگی می‌کنند و نیمی از آنها از بیماری خود بی اطلاع هستند.به گفته رییس مرکز مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت عوامل خطر و شیوع دیابت در کشورهای در حال توسعه بیشتر است.

هر 7 تا 8 ثانیه یک نفر در دنیا بر اثر دیابت جان خود را از دست می‌دهد

اعتماد با بیان اینکه معمولا 25 درصد از اعتبارات سلامت در کشور صرف درمان عوارض دیابت می شود و یک علت مهم از کارافتادگی افراد شاغل به حساب می‌آید، گفت: هر 7 تا 8 ثانیه یک نفر در دنیا بر اثر دیابت جان خود را از دست می‌دهد و دیابت مسئول مرگ 4.6 میلیون نفر در سال در جهان است.

رییس مرکز مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت ادامه داد: با توجه به تغییر شیوه زندگی، کاهش فعالیت فیزیکی در جامعه، گسترش مصرف غذاهای ناسالم، شاهد افزایش شمار افراد مستعد ابتلا به بیماریهای غیرواگیر هستیم.

وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم با ادغام خدمات درمان‌های مراقبتی دیابت در برنامه‌های نظام یافته مراقبتی و بهداشتی نظام سلامت کشور از بروز عوارض ناشی از دیابت بکاهیم، گفت: امید است بتوانیم آمار مربوط به بروز دیابت در افراد مستعد را در سطح کشور کاهش دهیم.

اعتماد ضمن اعلام خبر اتصال سامانه نرم افزاری دیابت به آزمایشگاه‌های مرجع اظهار کرد: از این طریق سعی می‌شود تا افراد مستعد شناسایی شده و بتوانند آموزش‌های لازم را برای پیشگیری دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha