سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۷
سلامت نیوز : مدیر کل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از فعالیت 1840 مرکز ترک اعتیاد در سراسر کشور خبر داد و گفت: 432 هزار فر معتاد برای درمان به این مراکز مراجعه کرده اند.

فرید براتی سده در گفتگو با مهر افزود: در حال حاضر1060 مرکز سرپایی درمان اعتیاد در سراسر کشور فعال است که روزانه تعداد زیادی از معتادان برای درمان سریع به آن مراجعه می کنند.
وی با اشاره به اینکه 320 مرکز اقامتی و کمپ، 20 مرکز دولتی، 37 شلتر و 180 تیم سیار به معتادان خدمات ارائه می دهد، گفت: 120 مرکز (دی آی سی) و 17 مرکز (تی سی) نیز در استانهای کشور وجود دارد.

براتی در مورد مراکز دی آی سی گفت: این مراکز در محله های پر خطر به افرادی که اعتیاد و رفتارهای پر خطر دارند آموزشهای بهداشتی ارائه می دهد و همچنین مراکز تی سی نیز مکانهایی هستند که معتادان برای سه ماه در آن اقامت داشته و خدمات تخصصی و روانشناسی دریافت می کنند.
مدیر کل دفتر مشاوره و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه 9.5 درصد معتادان را زنان تشکیل می دهند، تاکید کرد: در حال حاضر 17 کمپ ترک اعتیاد مخصوص زنان وجود دارد .

وی اظهار داشت: براساس آمارهای موجود در سال گذشته 432 هزار فرد معتاد به مراکز ترک اعتیاد تحت پوشش در سراسر کشور مراجعه کردند.براتی همچنین درمورد کمپهای ویژه نوجوانان و جوانان نیز گفت: به استانهای مختلف اعلام شده است که در صورت نیاز و وجود متقاضی نسبت به راه اندازی این کمپها اقدام کنند اما در چند مرکزی ویژه نوجوانان نیز مراجعه کنندگان افراد بالای 18 سال هستند.به گفته وی، علی رغم کاهش سن اعتیاد در کشور، به دلایل مختلف نوجوانان کمتر به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha