دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6046

متخصصان معتقدند ، شیر مادر بهترین منبع تغذیه برای کودک است و حتی مزایایی برای کودک دارد که برخی از آنها تا آخر عمر باقی می ماند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، متخصصان بر این عقیده اند که شیر مادر علاوه بر دارا بودن پروتئین و ویتامین و مواد معدنی، دارای آنتی بادی نیز هست و وجود این آنتی بادی ها به کودک در غلبه بر بیماری های شایع کودکی کمک کرده و بدن کودک را قوی ساخته و از انواع عفونتها به ویژه عفونتهای گوش و حساسیت و اسهال جلوگیری می کند.

بر اساس این گزارش ، بر خلاف برخی از انواع پروتئینها که در شیر های دیگر وجود دارد، شیر مادر بسیار قابل هضم تر است، همچنین آهن موجود در شیر مادر بهتر جذب بدن کودک می شود.

بررسی ها نشان می دهد ، شیر مادر علاوه بر مقوی بودن ، سرشار از پروتئین ، ویتامین ، مواد معدنی و قابل هضم است.

علاوه بر اینها در هنگام شیر دادن به دلیل نوع خاص قرار گرفتن کودک در آغوش مادر و نگاهی که کودک در حال شیر خوردن به مادر می کند و تماس پوستی خاص ، رابطه عاطفی میان مادر و کودک تشدید می شود.

همچنین ، مکیدن کودک موجب ترشح هورمونهایی می شود که انقباض رحم را پدید می آورند. تحقیقات نشان داده که شیر دادن موجب سوختن کالریهای اضافی شده و باعث می شود مادر سریع تر به وزن قبل از بارداری برسد. همچنین مانع از بروز سرطانهای سینه و رحم می شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha