سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۴
کد خبر: 60464
سلامت نیوز : بهتر است این دمنوش‌ها را با عسل، خرما یا توت میل كنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ دمنوش گل‌گاوزبان و سنبل‌الطیب طبیعتی گرم و تر دارد و خواب‌آور، آرام‌بخش اعصاب، پایین آورنده فشار خون و رفع‌كننده گرفتگی گلو و تنگی‌نفس است.این نوشیدنی، مقوی معده و كبد است، مدر بوده وسردرد‌های عصبی را كاهش می‌دهد.همچنین برای رفع سنگ كلیه نیز مفید است. برای تهیه آن دو قاشق غذاخوری گل‌گاو‌زبان و یك قاشق غذاخوری سنبل‌الطیب را با دو لیوان آبجوش و نبات، نیم‌ساعت دم كنید تا به رنگ قرمز آلبالویی درآید. سپس آن را میل كنید.

دمنوش زیرفون

این گیاه طبیعت گرم دارد و آرام‌بخش و ضدمیگرن‌های مزمن، بی‌خوابی، سردرد، بیماری‌های ریوی، زكام و غلظت خون است. دمنوش این گیاه برای رماتیسم، آرتروز، نقرس و سیاتیك مفید بوده فشار خون را پایین می‌آورد.برای تهیه آن باید یك مشت زیرفون و دو لیوان آب سرد را با شعله مستقیم ده دقیقه بجوشانید سپس با شعله غیرمستقیم به مدت طولانی دم كنید تا خوب رنگ بیندازد.

دمنوش بادرنج‌بویه را نیز همین‌گونه تهیه می‌كنند. این دمنوش برای قلب و اعصاب مفید است.مغز را تقویت می‌كند و خونساز و بسیار آرام‌بخش است. اگر مشكل وزوز گوش دارید به شما كمك می‌كند و برای بیماری‌های كلیوی نیز مفید است. این دمنوش نیز طبیعتی گرم دارد و جلوی كابوس‌دیدن را می‌گیرد.

دارچین نیز گیاه دیگری است كه بر ضد دیابت و در سرماخوردگی و درد مفاصل و كم‌خونی به شما كمك می‌كند.برای به دست آوردن دمنوش این گیاه كافی است چند قطعه چوب دارچین را در دو لیوان آب بجوشانید و سپس آن را در فلاسك یا حرارت غیرمستقیم دو سه ساعت دم كنید.وقتی رنگ آن آلبالویی شد دم كشیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha