سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۷
کد خبر: 60467
سلامت نیوز : بارندگی شدید که از روز یكشنبه در مناطق مختلف مازندران بویژه غرب استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد موجب جاری شدن سیل، آبگرفتگی واحدهای مسکونی و تجاری و اختلال در تردد خودروها شد.طغیانی شدن برخی از رودخانه‌ها از جمله ماشلک و گنداب رود، سطح وسیعی از مناطق مختلف شهرهای نوشهر و چالوس را آب همراه با گل و لای در برگرفت و به انسداد برخی راه‌های ارتباطی انجامید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ابتکار ؛ بر اساس گزارش‌ها در شهرهای نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر وضعیت نگران كننده بوده و بویژه در شهرهای نوشهر و چالوس اوضاع به گونه ای شد که عبور و مرورخودروها به دلیل آبگرفتگی معابرعمومی با مشکل رو به رو گردید. بسیاری از خیابان‌های نوشهر دچار آبگرفتگی شدید گردید و سرعت و حجم آب به حدی بود که موجب زیرآب رفتن و جا به جایی برخی از خودروها درمعابراین شهرها شده است.فرماندار نوشهر درباره شرایط این شهر به ایرنا گفت: به دلیل جاری شدن سیل، سطح وسیعی از مناطق شهری بهجت آباد، شریعت آباد، روستای کشکسرا و بخشی از مناطق کورکورسر درمحاصره آب قرار گرفته و وضعیت نگران کننده است.محمدعلی قمی افزود: باوجود این که نیروهای امداد رسانی از ساعات اولیه وقوع سیل یعنی ازساعت 3 بامداد دیروز در محل حادثه حضورپیدا کرده اند اما خدمات رسانی به سیلزدگان دراین مناطق با دشواری صورت می‌گیرد. هرچند مدیریت ستاد بحران درشهرستان از نخستین ساعات وقوع سیل فعال شده است اما همکاری مسئولان استانی برای کاهش میزان خسارت وارده ناشی از این حادثه غیرمترقبه بسیار ضروری است.او همچنین گفت: در پی وقوع سیل در نوشهر مدارس این شهرستان تعطیل شد. در پی بارندگی حجم بالای آب از ساعت دو بامداد موجب بروز سیل در نوشهر شد. با تشکیل ستاد بحران در نوشهر کار امدادرسانی به مناطق آسیب دیده در حال انجام است و به همین منظور مدارس این شهرستان نیز تعطیل شد. به دلیل نشت گاز در برخی از نقاط شهر نیز، گاز قطع شد تا از احتمال بروز انفجار جلوگیری شود.قمی‌اویلی وضعیت بهجت‌آباد را نگران‌کننده و بحرانی عنوان کرد و گفت: به دلیل تخریب پل امکان دسترسی به برخی از خانه‌ها وجود ندارد.

علی امانی-شهردار نوشهر- نیز از آماده باش نیروهای شهرداری در کنار دیگر امدادگران خبر داد و به فارس گفت: با توجه به بروز سیل تمام نیروهای امدادی شهرداری از ساعات اولیه در نقاط مختلف شهر نسبت به امدادرسانی به مردم آماده بودند. کار هدایت آب‌های سطحی به سمت دریا در حال انجام است.سید قدیر رضایی، فرماندار چالوس هم دراین باره به فارس گفت: با جاری شدن سیل در شهرستان چالوس، وضعیت شهر و روستاهای بخش مرکزی بحرانی است. منطقه اشکار دشت، پالوج ده، کمربندی داخل شهر و روستاهای بخش مرکزی اعم از تازه آباد، مهدی آباد و گیل کلا شاهد آب‌گرفتگی شدید و مسدود شدن خیابان‌ها شدیم.فرماندار چالوس گفت وضعیت اسفناک و نگران‌کننده است و اگر وضعیت بارندگی با این شدت ادامه داشته باشد خسارت‌های زیادی به اماکن عمومی و منازل مردم وارد می‌شود. تعدادی زیادی کامیون در لودر در مناطق آب‌گرفته شهر چالوس مستقر شدند تا در صورت نیاز به جابجایی مردم اقدام کنند. به دنبال سیل دیروز مردم به مناطق بالادست و پشت بام منازل خود پناه بردند.فرماندار چالوس از استقرار تیم‌های امدادی در مناطق آب‌گرفته و سیل‌گیر این شهرستان خبر داد و گفت: وضعیت به شدتی بحرانی است که مانع امدادرسانی به موقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha